شمار مدارس ۲ نوبته زنجان در سال تحصیلی آینده افزایش می‌یابد

علی اسماعیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای مهر سال جاری بر اساس برآوردها ۴۹۳ کلاس درس جدید در استان نیاز است در حالی که با اجرای پروژه های عمرانی، نهایتا ۲۶ کلاس درس جدید برای امسال آماده تحویل می‌شود.   

وی اظهار داشت: برای سال جدید تحصیلی مجبور هستیم تعداد قابل توجهی از مدارس در ناحیه ۱ و ۲ زنجان، ابهر، خدابنده و خرمدره را ۲ نوبتی اداره کنیم.  

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در زمان حاضر ۹۰ درصد مدارس در مناطق مختلف این استان تک نوبت هستند ولی از مهر امسال تعداد این مدارس کمتر خواهد شد.  

اسماعیلی خاطرنشان کرد: با وجود تفاهم نامه سه جانبه بین آموزش و پرورش، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و راه و شهرسازی استان برای احداث ۶۳ مدرسه در زنجان طی مدت سه سال، در زمان حاضر با وجود گذشت ۲ سال از این تفاهم نامه، اتفاق خاص و قابل توجهی در احداث مدارس جدید در استان نیفتاده است.

وی یکی از دلایل کمبود مدارس به ویژه در شهرک‌های اقماری شهر زنجان زنجان را عدم تبعیت انبوه سازان از ماده ۱۸ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس این قانون انبوه سازان به ازای احداث هر ۲۰۰ واحد مسکونی باید فضای آموزشی لازم را برای آنها تامین می‌کردند در حالی که در این حوزه تقریبا طی ۲۰ سال گذشته در زنجان اتفاق خاصی نیفتاده است.  

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در سال تحصیلی جاری بالغ بر ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در این استان زنجان مشغول تحصیل هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − 5 =