مروری بر مطبوعات و پایگاه‌های خبری زنجان

روزنامه صدای زنجان در گزارشی به وضعیت حادثه خیز بودن راه ارتباطی قیدار – ابهر و تقاضای مردم برای بهبود وضعیت  این جاده پرداخت و نوشت: این محور ارتباطی به‌عنوان یک مسیر فرعی درجه‌یک، در اواسط دهه ۷۰ به بهره‌برداری رسیده است اما چند سالی هست که به علت افزایش ترافیک و بالا رفتن حجم تردد، دیگر جوابگوی ترافیک تحمیل‌شده به آن نیست و حتی گفته می‌شود اداره کل راه و شهرسازی استان نیز تقاضای تأمین اعتبار برای تعریض آن را داده است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در همین تاریخ اظهار کرده بود که بعد از طرح این درخواست در وزارت راه و شهرسازی، برای اضافه شدن به لایحه بودجه سال آینده (سال ۱۴۰۰) آن‌هم در ردیف طرح‌های ملی، در حال بررسی موضوع در کمیسیون تخصصی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است. برای سرعت بخشیدن در عملیاتی شدن این پروژه و جاده قیدار به بیجار مطالعات فاز دوم و سوم امسال آغازشده است. به خاطر محدودیت در بودجه تخصیصی، پیش‌بینی می‌شود این طرح حدود پنج‌ تا ۶ سال زمان ببرد. عرض جاده خدابنده – ابهر هم‌اکنون حدود ۶ و نیم متر است و قرار است بعد از تعریض جاده، حدود ۱۱ متر گشته و تبدیل به راه درجه‌یک اصلی شود.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان نیز در گفتگو با صدای زنجان با اشاره به اینکه محور قیدار به ابهر یک‌راه فرعی و نیمه‌شهری است که حدفاصل بین شهر قیدار به ابهر است، گفت: با توجه به مشکلات عدیده‌ای که درزمینهٔ ترافیک این محور وجود دارد و مشکلاتی که به جهت عرض کم آن و میزان ترافیک محلی این منطقه (روستاهایی که در حدفاصل این دو شهر قرارگرفته‌اند زیاد است و قاعدتاً ترافیک را بیشتر می‌کند) پیگیر اصلاح این محور بودیم که سال گذشته پس از پیگیری‌هایی که نماینده شهرستان خدابنده داشتند؛ توانستیم از طریق کمیسیون ماده ۲۳ برای این محور اعتباری اخذ کنیم تا این محور ارتقا پیدا کند و وضعیتش را بهبود ببخشد و این پروژه را سال گذشته به پیمانکار سپردیم

وی بابیان اینکه پیمانکار اکنون در حال انجام پروژه است، افزود: قطعه‌ای به طول ۲۴ کیلومتر به پیمان گذاشته شد که شرکت جهاد نصر برنده این پیمان شد و از اواسط سال گذشته این پیمانکار شروع به کارکرد و اکنون نیز حدود ۱۰ کیلومتری را عملیات خاکی آن را انجام داده است و حدود ۴ کیلومتر نیز از محور ابنیه‌اش در حال اتمام است که به‌موازات همین ساخت ابنیه، ادامه خاک‌برداری و خاک‌ریزی‌ها در حال انجام است.

پایگاه خبری همدلی زنجان در  گزارشی به موضوع فروش زمین های منطقه پایین کوه در نزدیکی شهر زنجان پرداخت و نوشت:  بعد از اینکه بارها در خصوص وضعیت ساخت و ساز در روستای پایین کوه نزدیک شهر زنجان هشدارهای رسانه ای داده شد و همواره توجیحاتی از سوی مسئولان عنوان شد حال برخی اخبار حاکی از اعتراض مردمی، ورودی یکی از نمایندگان مجلس به موضوع و ورود بازرسی به تخلفات احتمالی دارد.

 با اینکه همدلی زنجان مطابق ویدئوهای ارسالی خبر از ساخت و ساز در دامنه کوه های روستای پایین کوه داد اما بنیاد مسکن هیچ واکنشی به این موضوع نشان نداد. هرچند این موضوع مربوط به سال جاری نبود و طی سالیان گذشته بورس بازی زمین و مسکن در روستاهای نزدیک شهر و مشخصا در پایین کوه و دواسب مشهود بود.

با این حال در نشست خبری مدیرکل بنیاد مسکن این موضوع از وی سوال شد که با برخی توجیحات کاملا غیرفنی پاسخ داده شد. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در پاسخ به همدلی زنجان، گفت: در خصوص واگذاری زمین در روستای پایین کوه نزدیک شهر زنجان به افراد، به هیچ فردی زمین خام واگذار نشده است.

وی در حالی مدعی این موضوع شد که تسنیم در گزارشی نوشته: مدیرکل بنیاد مسکن استان مدعی است که در غرب این روستا برخی افراد سودجو خودشان زمین‌ها را تفکیک کردند و به فروش رساندند و سپس با کمک برخی نهادهای نظارتی، اراضی ملی به بنیاد مسکن جهت واگذاری با اولویت روستاییان واگذار شده است.

پایگاه خبری موج رسا در مطلبی به موضوع نگرانی مرغداران برای تامین سرمایه‌ در گردش پس از آزاد سازی قیمت ها پرداخت. معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه آزادسازی قیمت‌ها مسائل و نگرانی‌هایی را برای مرغداران ایجاد کرده است، گفت: مهم‌ترین نگرانی نحوه‌ تامین سرمایه در گردش برای مرغداران است.

محمدعلی صادقی اظهار داشت: اردیبهشت ماه جاری در ۱۱۳ واحد مرغداری استان زنجان به تعداد ۲ میلیون و ۴۷۸ هزارو ۳۵۵ قطعه جوجه‌ریزی انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که به تعداد ۲ میلیون و ۱۶۳ هزارو ۷۲۵ قطعه بوده افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه برای مرغداران نگرانی از بابت تامین نهاده با آزادسازی قیمت‌ها وجود داشت، افزود: نحوه‌ تامین سرمایه در گردش، تاخیر در ارسال نهاده نیز از مسائلی هستند که مرغداران با آن مواجه هستند و این احتمال وجود دارد که در ماه‌های پیشرو میزان جوجه‌ریزی و تولید را کاهش دهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + دو =