اعتماد یکی از مولفه‌های افزایش مشارکت حداکثری در انتخابات است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن شجاعی شامگاه جمعه در جلسه روسای هیئت‌های نظارت بر انتخابات شورای اسلامی استان که در محل سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، ضمن تبریک مبعث رسول اکرم (ص) با بیان اینکه آسیب‌هایی را طی گذشته در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا داشته‌ایم، افزود: توجه به آن آسیب‌ها بسیار ضروری است، از این جهت که دفع بخشی از این آسیب‌ها می‌تواند کار هیئت‌های نظارت انتخابات باشد.

وی تصریح کرد: علی‌رغم همه خدماتی که شوراها به مردم می‌رساند، بخشی از شوراها در کشور از جمله استان زنجان که درگیر مفاسد شده‌اند، گاهی ناکارآمدی‌هایی در بخش‌های مختلف مربوط به شهرداری‌ها و شوراها به وجود می‌آید که مردم را نسبت به نظام و انقلاب بدبین می‌کند.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از این فسادها از ضعف عملکرد دستگاه‌های نظارتی در ورودی شوراهای اسلامی شهر و روستا ناشی می‌شود، بیان کرد: باید در این دوره این گلوگاه نظام که محل پاس‌داشت خون شهدا است، باید مطابق با گفتمان انقلاب اسلامی با قدرت و قوت عمل کنیم.

شجاعی با تاکید بر اینکه بنای ما به عنوان هیئت عالی نظارت استان این است که محکم و با قاطعیت در تایید صلاحیت‌ها عمل کنیم، اظهار کرد: باید امانتی که در اختیار ما قرار داده شده است را ادای امانت کنیم و صلاحیت‌هایی که در اجرای قانون است، احراز شود و به قانون عمل کنیم و هیچ‌گونه توصیه‌ای از ناحیه هیچ کسی به هیچ وجه پذیرفته نخواهد شد؛ چرا که ایستادگی شما پاسداری حقیقی از خون شهدا و گفتمان انقلاب اسلامی و نیز آرمان‌های انقلاب است.

رئیس هیئت عالی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان ادامه داد: وقتی در جایگاه نظارت قرار گرفتیم، تقوی و قانون حکم می‌کند بی‌طرفی را رعایت کنیم که هر گونه شائبه دخالت در انتخابات به وجود بیاید، پرهیز و دوری کنیم تا سلامت انتخابات تضمین شود.

شجاعی با بیان اینکه سیاست نظام همواره بر تحقق مشارکت حداکثری بوده و هست، افزود: نظام ما نظام جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری دینی است و حضور مردم در همه عرصه‌ها از جمله عرصه انتخابات برای ما اهمیت بسیاری دارد، زیرا حکومت بر پایه‌های مردمی بنا شده و به سمت اهدافش حرکت می‌کند.

وی با اشاره به نقش هیئت‌های نظارت بر تحقق مشارکت حداکثری، خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه تشویق حضور مردم یک وظیفه فردی است، اگر در هیئت نظارت یک کار محکم و متقن در روند انتخابات انجام شود و مردم احساس کنند هیئت‌های نظارت با قدرت و قوت از حق و رای آن‌ها دفاع خواهند کرد، باعث شکل‌گیری اعتماد می‌شود که می‌تواند یکی از مولفه‌های افزایش مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 13 =