الهیاری خبر داد: قرق ۶۳۰ هکتار از مراتع ابهر در سال

IMG17122949

ابهر آنلاین: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر گفت: در سال گذشته ۶۳۰ هکتار از مراتع ابهر قرق شد.

علیرضا الهیاری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به عملکرد فعالیتهای ترویجی و مشارکتی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر افزود: ۲۰۰ نفر روز در بحث آموزش اطفاء حریق در سال گذشته در ابهر اجرا شد.

وی به تهیه یک نسخه نشریه ترویجی در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته به ۴۰۰ نفر از دانش‌آموزان ابهری در زمینه منابع طبیعی آموزش‌های لازم داده شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر شناسایی و تشویق نمونه‌ای منابع طبیعی در سال گذشته را ۶ نفر اعلام کرد و گفت: در سال گذشته یک مورد کارگاه‌های برنامه‌ریزی مشارکتی مسئولان، کارشناسان و مجریان پیشرو منابع طبیعی در ابهر برگزار شد.

الهیاری با اشاره به قرق مرتع در سال گذشته گفت: در سال گذشته ۶۳۰ هکتار از مراتع ابهر قرق شد.

وی با اشاره به اهداف مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز، اظهار داشت: حفاظت آب و خاک به عنوان بسترهای طبیعی وحیاتی زندگی انسانها از طریق حفظ و تقویت پوشش گیاهی و جنگلی سطح زمین، جمع‌آوری هرزآب‌های سطحی و هدایت آنها به سفره‌های آب زیرزمینی مناسب و کاهش تاثیرپذیری آبخیزها از پدیده‌های خشکسالی از جمله این اهداف است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر افزود: ویژگی برنامه‌های آبخیزداری را داشتن جنبه پیشگیری و حل ریشه‌ای مشکلات حوزه‌ها عنوان کرده و خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها از نظر فنی ساده و از لحاظ هزینه ارزانتر و موثرتر بوده و تکیه اساسی آن‌ها بر مشکلات اهالی می‌باشد.

الهیاری با بیان اینکه زندگی انسان‌ها از دایره تاثیر منابع طبیعی بیرون نیست، تاکید کرد: تاثیر مثبت یا منفی منابع طبیعی به رفتاری که با این منابع الهی از سوی مردم صورت می‌گیرد بستگی دارد.

وی با تاکید بر لزوم حفاظت و حراست از منابع طبیعی تصریح کرد: اگر از منابع طبیعی خدادادی حفاظت و حمایت نشود شکل طبیعی آن از بین می‌رود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 2 =