خانمحمدی: حمایت از تولید با عمل محقق می‌شود نه با شعار

ا17952_origبهر آنلاین: عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به نامگذاری اول تا ۱۰ تیر تخت عنوان “دهه تولید ملی” گفت: اگر فقط بگوییم از تولید حمایت می کنیم شعار داده ایم بلکه دستگاه های اجرایی باید با حمایت از تولید و اقتصاد به شکل عملی به این موضوع ورود کنند.

محمدرضا خانمحمدی خرمی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، گفت: در رابطه با تولید ملی باید مقاطع زمانی کوتاه مدت، میان‌مدت و بلند مدت را در نظر گرفت، تصریح کرد: در مقطع زمانی کوتاه مدت باید به سمت توسعه صنایع بزرگ و صنایع اشتغال زا حرکت کرد و در این راستا باید سریعا آسیب شناسی کرد و حمایت های لازم صورت گیرد.

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی افزود: دیروز نیز بحثی در این راستا در کمیسیون  صنایع و معادن شد و در این زمینه قرار است مشکلات صنایع استان ها را شناسایی کنیم و به صورت گروهی در جهت رفع مشکلات اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه یک سری از مشکلات صنایع باید با برنامه ریزی میان‌‌مدت برطرف شود گفت: اگر در حال حاضر در این مقطع زمانی یک هدف گذاری مشخص داشته باشیم نتیجه مثبت آن در سال آینده همین زمان نمایان می شود.

خانمحمدی خرمی همچنین با اشاره به اینکه مشکل برخی صنایع نیز باید در مقطع زمانی بلند مدت برطرف شود افزود: بیش از نیمی از صنایع کشور باید تغییر نسخه دهند به طوری که صنعت باید بر اساس فناوری روز دنیا مدیریت شود به همین دلیل صنعت سیال است؛ بدین معنا که صنعتی که برای ما مهم است اما بر اساس فناوری های روز دنیا فعالیت نمی کند به تدریج آن را از گردونه فعالیت خارج می کنیم و همزمان در کنار آن یک صنعت با ارزش افزوده وبهره وری بالاو با مشارکت نخبگان ایجاد می کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این سوال که اول تا ۱۰ تیر ماه دهه تولید ملی نام گذاری شده است؛ آیا به صرف این نامگذاری ها می توان از تولید حمایت کرد؟ گفت: اگر فقط بگوییم از تولید حمایت می کنیم شعار داده ایم  بلکه دستگاه های اجرایی باید با حمایت از تولید و اقتصاد به شکل عملی به این موضوع ورود کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری رهنمود های خوبی با انتخاب شعارها می دهند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 5 =