زکات فطره در پروژه های عمرانی هزینه نمی شود

محسن داوودی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار «ابهرآنلاین»، با اشاره به جمع آوری زکات فطره امسال، افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از 6 میلیارد ریال زکات در شهرستان خرمدره جمع آوری شود.
وی اظهار کرد: امسال به منظور جلوگیری از سردرگمی مردم، از بکارگیری صندوق های متفاوت پرهیز خواهد شد و با همکاری و همراهی تمامی اعضای هئیت امنای مساجد و موسسه های خیریه از صندوق های یک شکل استفاده می شود.
رئیس کمیته امداد ابهر تصریح کرد: مطابق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و احکام فقهی مربوطه و براساس اجازه مقام معظم رهبری و حکم حکومتی تنها نهاد متولی جمع آوری و جذب و هزینه کرد زکات ها که زکات فطره نیز جزو آن می باشد شورای زکات کشور و به تبع آن استان و شهرستان است که دبیر خانه این شورا در کمیته امداد مستقر است.
دبیر شورای زکات شهرستان ابهر ابراز کرد: با توجه به قانون و بخشنامه معاون وزیر کشور همکاری های لازم جهت تحقق برنامه ساماندهی زکات فطره با رعایت اصول شرعی و دینی با اختصاص به محرومان و فقرای جامعه انجام خواهد شود.
وی خاطرنشان کرد: ساماندهی زکات فطره موجب بالا رفتن میزان اثر گذاری این واجب شرعی و منبع عظیم مالی اسلامی در رفع مشکل نیازمندان جامعه می شود.
7324/6085

مهمترین اخبار ابهر را در ابهرآنلاین پیگیر باشید.

منبع خبر: http://www.irna.ir/fa/News/82940243/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 14 =