اخبار زنجان/ ثبت ۷ مورد وقف در استان زنجان/ وقف مشارکتی تقویت شود

حجت الاسلام جنتی در گفتگو با خبرنگار ابهرآنلاین از ثبت ۷ مورد وقف در استان زنجان از آغاز سال جاری تاکنون خبر داد و ابراز کرد: بیشتر این موقوفات در بحث زمین و ائمه اطهار است.

وی از وجود ۲هزار و۸۰۰ موقوفه در استان زنجان خبر داد و گفت: خوشبختانه طی سال جاری فرهنگ وقف در استان به خوبی جا افتاده وثبت وقف رشد دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از ثبت یک وقف جدید دیگر در استان خبر داد و اظهار کرد: ارزش این ۲ قطعه زمین ۷۰  میلیون تومان است و طبق نیت واقف قراراست درآمد حاصل  با نیت اطعام در عزاداری اباعبدالحسین ع هزینه شود.

جنتی گفت: وقف یکی از راه‌های ماندگاری افراد است و وقف ریشه تاریخی قدیمی دارد و وقف یک سنت حسنه است و باید جایگاه واقعی وقف در جامعه تقویت شود و ترویج فرهنگ وقف در جامعه ضروری است.

وی تصریح کرد: باید رسانه‌ها فرهنگ وقف را در جامعه ترویج بدهند چراکه وقف در حوزه قرآنی بسیارکم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به وقف مشارکتی در استان اشاره کرد و گفت: دراین طرح خیران می توانند با تکمیل فرم وقف نامه و با پرداخت۷ هزار تومان به ازای یک جلد کلام الله مجید به عنوان واقف نام خود را جاودانه کنند و در طرح وقف مشارکتی قرآن کریم نام و مشخصات و نیت واقف در صفحه نخست جلد قرآن کریم ثبت می شود.

جنتی افزود: طرح ملی وقف مشارکتی قرآن کریم یکی از طرح‌ هایی است که همزمان با ماه مبارک رمضان با هدف چاپ، نشر و توزیع قرآن در مناطق محروم ، مساجد و زندانها اجرا می‌شود.

کد خبر ۴۳۱۸۷۶۵

جدیدترین اخبار ابهر را در ابهرآنلاین بخوانید!
منبع: https://www.mehrnews.com/news/4318765/ثبت-۷-مورد-وقف-در-استان-زنجان-وقف-مشارکتی-تقویت-شود

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − 4 =