مرکز شیمی‌درمانی شهر ابهر راه اندازی شد

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران سرطانی (مهرانه) استان زنجان از راه‌اندازی مرکز شیمی‌درمانی شهر ابهر خبر داد و گفت: این مرکز برای تسهیل پیگیری درمان بیماران مقیم خارج از مرکز استان راه‌اندازی شده است.

مقیمی با اشاره به راه‌اندازی مرکز شیمی‌درمانی در شهر ابهر اظهار داشت: این اقدام در راستای کاهش آلام بیماران انجام شده است.

وی با بیان اینکه پذیرش بیمار در مرکز شیمی‌درمانی ابهر از دو ماه پیش آغاز شده بود، اضافه کرد: افتتاح انجام شده رسمیت بخشیدن به فعالیت این مرکز بوده است.رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران سرطانی (مهرانه) استان زنجان با اشاره به حضور یکی از متخصصان در مرکز شیمی‌درمانی ابهر در روز سه‌شنبه هر هفته افزود: افزایش روزهای فعالیت مرکز شیمی‌درمانی بسته به استقبال مردم دارد.

موفقیت برنامه‌های پیشگیری نیاز به ایجاد تغییر در عادت‌های زندگی دارد

وی با تاکید بر حساسیت کار در حوزه پیشگیری از بیماری تصریح کرد: کار در حوزه پیشگیری به دلیل نیاز به ایجاد تغییر در عادت‌های زندگی سخت‌تر از حوزه‌های دیگر از جمله درمان است.

مقیمی زمان‌بر بودن مشخص شدن نتیجه کار در حوزه پیشگیری را از مشخصات آن برشمرد و گفت: نتیجه دادن کار در این حوزه مدت زمان حدود ۱۰ سال را نیاز دارد.

وی از گسترش برنامه‌های ورزشی انجمن مهرانه برای مردم خبر داد و گفت: برنامه‌های ورزشی این انجمن در حال حاضر با حضور جمع کثیری از مردم برگزار می‌شود.

فوق تخصص خون و آنکولوژی با ابراز رضایتمندی از پیشرفت برنامه‌های آموزشی و پیشگیری انجمن افزود: ارائه روش‌های تغذیه سالم هم در دستور کار قرار گرفته و جلسات کارگاهی آن هم برگزار شده است.

وی به ورود انجمن مهرانه برای دوری جامعه از دخانیات اشاره و تاکید کرد: آموزش‌های مورد نظر این حوزه باید از مدارس آغاز شود.

مقیمی ادامه داد: موفقیت برنامه‌های آموزشی و پیشگیری نیازمند تغییر رفتار مردم در نحوه زندگی است.

وی با بیان اینکه تفاوت محسوسی بین پرونده‌های ورودی به انجمن مهرانه در حوزه ابتلا به سرطان وجود ندارد، بیان کرد: تعداد این پرونده‌ها به مانند چند سال گذشته حدود ۵۰۰ پرونده است.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن حمایت از بیماران سرطانی (مهرانه) استان زنجان به اشاره به افزایش میانگین عمر در بین مردم ایران گفت: این افزایش سن آمار مبتلایان به بیماری‌ها از جمله سرطان را بالا خواهد برد از ین رو باید برنامه‌های پیشگیری را جدی گرفت.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد مطالب منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی در حوزه بیماری‌زا و یا ضد‌بیماری بودن برخی از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها گفت: انتشار مطالب غیر‌علمی از معایب گسترش این شبکه‌ها است.

سرطان یک بیماری چند فاکتوری است

مقیمی با تاکید بر دقت عمل در انتشار مطالب بیان کرد: باید متوجه بود که سرطان یک بیماری چند فاکتوری است و نباید توجهی به حرف‌های غیر علمی کرد به همین دلیل باید به منابع و کتابچه‌های منتشره شده، توسط مراکز علمی از جمله دانشگاه‌ها و همچنین خود وزارتخانه متکی بود.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد رتبه‌بندی استان‌ها در شیوع بیماری سرطان تاکید کرد: هیچ رتبه‌بندی اعلام شده‌ای در این حوزه وجود ندارد ضمن اینکه انجام و اعلام این رتبه‌بندی اقدام مفیدی محسوب نمی‌شود.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن حمایت از بیماران سرطانی (مهرانه) استان زنجان وجود و فعالیت انجمن مهرانه را از دلایل وجود جو خاص در مورد بیماری سرطان در زنجان دانست و افزود: کیفیت و نحوه فعالیت این انجمن مراجعات را به زنجان افزایش داده است.

منبع : فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − ده =