آغاز سال تحصیلی جدید نوآموزان زنجانی با در دست داشتن شناسنامه‌ی سلامت

Abdolvahed-Mirzazadeh-7-1

ابهر آنلاین: مدیر آموزش استثنایی اداره‌ کل آموزش و پرورش استان زنجان، هدف از اجرای طرح سلامت نوآموزان جادهی مناسب آموزشی برشمرد و افزود: نوآموزان زنجانی با در دست داشتن شناسنامه سلامت، سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی زنجان، «رضا ربیعی» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در زمینه‌ی تشخیص دانش‌آموزان با نیازهای ویژه‌، طرح سنجش نوآموزان آغاز شد و گروهی کارشناس از جمله کارشناسان بینایی‌سنجی و شنوایی‎سنجی و آزماینده‌های هوش با استقرار در پایگاه‎های سلامت نوآموزان را پایش و سنجش می‌کنند که با استقرار در پایگاه سنجش مرکز توان‌بخشی حضرت ابوالفضل(ع) و دو مدرسه‌ی آموزش استثنایی سلامت نوآموزان ارزیابی می‌شود.

وی افزود: در پی استقرار خدمات در مراکز در یکجا هستیم تا آزمون‎های مقدماتی و تخصصی در یک مرکز انجام شود تا مراجعه‌کنندگان به محل دیگری ارجاع داده نشوند، از این‌رو با تحت پوشش قرار دادن ۱۷ هزار نوآموز در کل استان در ۹ پایگاه ثابت و سایر این طرح از ۷ خردادماه آغاز شد که ۳ پایگاه ثابت و ۳ پایگاه سیار در شهر زنجان و ۳ پایگاه ثابت و سیار در ابهر، خرم‌دره و خدابنده در حال پایش سلامت دانش‌آموزان هستند تا نوآموزان با در دست داشتن شناسنامه سلامت، سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.

این مسوول خاطرنشان کرد: مرکز توان‌بخشی حضرت ابوالفضل(ع) یک مرکز تشخیصی، آموزشی و درمانی است که در دو شیفت صبح و بعد از ظهر خدمات توان‌بخشی را به اعضا و مراجعه‌کنندگان آزاد ارایه می‌دهد. هم‌چنین در برنامه‎های آموزشی نیز آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان با اختلالات یادگیری داده می‌شود.

وی یادآور شد: هدف از تأسیس این مکان‎ها انجام یک کار تیمی برای برطرف کردن مشکلات کودکان است و کار تیمی در ارایه‌ی خدمات توان‌بخشی بسیار مؤثر است تا با به‌کارگیری افراد و ابزارهای مختلف بهترین خدمات در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار گیرد. این مرکز نیز با این هدف تأسیس شده که نخستین مرکز در کشور است که خدمات منسجم ارایه می‌دهد، از این‌رو امید می‌رود با تجهیز آن خدمات پررنگ در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار گیرد.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − سه =