تجمع تاکداران ابهری در مقابل استانداری زنجان

  ابهر آنلاین : تعدادی از باغ‌داران روستای قروه از توابع شهرستان ابهر در اعتراض به مسدود شدن چاه‌های آبیاری تاکستان‌های‌شان در مقابل استانداری زنجان         انگور

 تجمع کرده و خواهان رسیدگی به امور زمین‌های زراعی خود شدند.

   امین ملکی یکی از باغ‌داران روستای قروه در حاشیه تجمع در مقابل استانداری در گفتگویی با خبرنگاران اظهارکرد: تاکستان‌های ما از رودخانه ابهررود آبیاری می‌شدند، اما پس از احداث سد کینه‌ورس از هشت سال پیش مجبور به استفاده از چهار حلقه چاه غیرمجاز شده‌ایم. البته از آنجایی که چاه‌های ما قبل از سال ۸۴ حفاری شده‌اند در صورتی که شاکی خصوصی نداشته باشند می‌توانیم درخواست پروانه بهره‌برداری بدهیم.

   وی تصریح کرد: متاسفانه با وجود تمام پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون هیچ پاسخ مناسبی از جانب مسئولان نگرفته‌ایم، این در حالی است که حدود ۲۰۰ هکتار از تاکستان‌های روستای قروه تحت آبیاری تحت فشار این چهار حلقه چاه هستند و در صورتی که متولیان امر اقدام مناسبی در این خصوص انجام ندهند تا ۱۰ روز دیگر تمام محصول موجود در این محدوده خشک می‌شود.

این باغ‌دار با بیان اینکه از دو ماه پیش در حال پیگیری موضوع مربوطه هستند، افزود: شکواییه و دفاعیه خود را به کمیسیون آب‌های زیرزمینی ارایه داده‌ایم. حتی به فرمانداری هم رفته و درخواست خود را مبنی بر رسیدگی به بلاتکلیفی تاکستان‌های قروه عنوان کرده‌ایم، اما برخی از دستگاه‌ها از جمله اداره آب استان معتقد است که ساماندهی چاه‌های غیرمجاز به عهده وزارتخانه بوده و از اختیارات استان خارج است.

   ملکی تصریح کرد: از ۱۴ حلقه چاه عمیق این روستا تنها چهار حلقه آن غیرمجاز است، اما محصول انگور این منطقه با نیمی از استان زنجان برابری می‌کند. در این تجمع باغ‌داران توجه مسئولان امر برای رفع مشکل‌شان را خواستار شدند.

منبع : ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 9 =