راه‌اندازی دانشگاه کار در شهرهای خرم‌دره، قزوین و رفسنجان

image_news_1267

ابهر آنلاین: دبیر اجرایی خانه کارگر ابهر و خرم‌دره، با اشاره به راه‎اندازی دانشگاه کار، خاطرنشان کرد: برای ارتقای شغلی کارگران خانه کارگر دانشگاه، کار راه‎اندازی کرد و در شهرهای خرم‌دره، قزوین و رفسنجان بیش از ۱۰ هزار دانشجو تحصیل می‌کنند.

«کاظم خلجی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی زنجان، تصریح کرد: خانه کارگر ابهر و خرم‌دره هم‌اکنون ۷۳۵۸ عضو دارد.

وی در ادامه افزود: برای کمک به کارگران فصلی و ساختمانی خانه کارگر در سال ۸۹ و در رابطه با تکمیل فرم سهام عدالت کارگران مذکور اقدام کرد و در منطقه ابهر و خرم‌دره نیز حدود ۱۰۰۰ خانواده در این زمینه همکاری کردند هم‌اکنون سهام عدالت ۲۰ هزار نفر از طریق اداره پست توزیع و تحویل می‌شود.

این مسوول با اشاره به بیمه‌ی کارگران ساختمان، اظهار کرد: در زمینه‌ی بیمه‌ی کارگران ساختمانی خانه کارگر در مجلس شورای اسلامی از طریق دبیرکل خانه کارگر از سال‌ها پیش پیگیر این موضوع بود و خوشبختانه در سال ۸۹ قانون بیمه‌ی کارگران ساختمانی به اجرا درآمد و کارگران مذکور در این منطقه نیز از آن بهره‎مند شدند و با کم‌ترین مبلغ زیرپوشش بیمه تأمین‌اجتماعی قرار می‎‌گیرند.

خلجی ادامه داد: خانه کارگر در کل کشور به طور سراسری با بیمه‎های متعدد قرارداد تکمیلی درمان و بیمه شخص ثالث و بدنه وسایل نقلیه شخصی اقدام کرد و همه‌ی اعضای خانه کارگر با تخصیص از این خدمات استفاده می‌‎کنند هم‌چنین خانه کارگر در شهر‎های تبریز، سرعین، لنگرود، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد، بندرعباس، استراحت‌گاهی را دایر کرد که کارگران عضو سراسر کشور با تخفیف ۶۰ درصدی از آن بهره‎مند می‌شوند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون مهم‎ترین مشکل کارگران، بیکاری است چون به میزان مورد نیاز شغل ایجاد نشده و بیکاری، ذهنیت کارگران را آشفته کرده است.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + هشت =