افشاری معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ابهر : شرکت بیش از ۸۰۰ دانش آموز با بیش از ۴۲۰ طرح در نمایشگاه جابربن الحیان

IMG_0422

ابهر آنلاین : روز سه شنبه ۱۲/۱۲/۱۳۹۳ نمایشگاه جابر بن حیّان با حضورحجت الاسلام جعفررحیمی امام جمعه شهر ابهر ،جعفر جلیلی معاون فرماندار شهرستان ابهر، موسی رضایی مدیر آموزش و پرورش ابهر ،اسماعیل افشاری معاون آموزش ابتدایی، عزت اله تاتی رئیس اداره گاز ، حقیقی رئیس اداره محیط زیست ، گروه های آموزش ابتدایی ،مدیران مدارس ، اصحاب رسانه،معلمان ،اولیاء،دانش آموزان وتعدادی از انجمن اولیا ء و مربیان مدارس در محل دبستان کاشانی افتتاح گردید.

    در ابتدای این مراسم رضایی مدیر آموزش و پرورش ابهر در سخنانی ، هدف از برگزاری جشنواره جابر بن حیان را پرورش خلّاقیّت و نوآوری و نهادینه کردن فرهنگ پژوهش در دانش آموزان و کاربردی کردن آموزش دانست و افزود جامعه امروز ما نیاز به گسترش پژوهش و ایجاد روحیه ی خلّاق و بالا بردن انگیزه ی تک تک دانش آموزان دارد و مدیران و معلمان باید تلاش کنند تا شادابی و نشاط را در میان دانش آموزان گسترش دهند .

    سپس امام جمعه شهر ابهر ضمن تشکر از برگزار کنندگان نمایشگاه جابر بن حیّانبرپایی این گونه نمایشگاهها درس خداشناسی و زندگی را به هر انسان آزاده ای آموزش داده و سرشار از آموزشهای خداشناسی به روش غیر مستقیم است.

وی با بیان این که باید تلاش کرد تا استعدادهای دانش آموزان در مسیر درست رشد و پرورش یابد و با تاکید بر این که خداوند زیباست و زیباییها را دوست می دارد از خلاقیتهای دانش آموزان ابتدایی در این نمایشگاه ابراز خرسندی نمود و هر یک از کارهای ارائه شده را نمونه و ورقی از دفتر معرفت کردگار دانست .

    رحیمی با تاکید بر لزوم کار و تلاش مداوم مسئولین برای رشد و توسعه همه جانبه کشور از مسئولین آموزش و پرورش خواست تا قدر دانش آموزان خلاق و نخبه را بدانند و با تشویق به موقع ،آنها را به ارائه کارهای بهتر و جدیدتر ترغیب نمایند.

در ادامه اسماعیل افشاری معاون آموزش ابتدایی اظهار داشت: جشنواره های علمی جابر بن حیان سبب می شود دانش آموزان مهارت فکری و علمی خود را تجربه و با استفاده از روش های علمی جواب سوالاتشان را پیداکنند که این امر موجب می شود تفکر خلاقانه، مهارت حل مساله، مهارت های نوشتاری و گفتاری پرورش یابد .

     وی خاطر نشان کرد: این جشنواره در واقع یک رقابت سالم و هیجان انگیز علمی بین دانش آموزان ابتدایی است که با هدف تقویت راه های یادگیری و اعتلای جایگاه علمی برگزار می شود.

    افشاری افزود: بیش از ۴۲۰ طرح وحدود ۸۰۰دانش آموز در مدارس ابهردر مرحله ی آموزشگاهی شرکت داشته اند که از بین کلیه طرح ها، هشتاد اثر برجسته پژوهشی دانش آموزان این شهرستان انتخاب و در نمایشگاه جابر بن حیان (منطقه ای ) به نمایش گذاشته شده است که پس از داوری آثار برجسته شهرستانی، ده طرح پذیرفته شده به مرحله استانی معرفی می شوند.

     وی تصریح کرد: انتخاب کار با دانش آموز و هدایت وراهنمایی توسط معلم وهمکاری اولیاء دانش آموزان در جهت بهتر اجرا شدن طرح ها وتشویق و ترغیب عوامل و کارکنان آموزشی مدارس است .

در پایان مسئولین پس از بازدید از نمایشگاه ضمن اظهار رضایت از ابتکارات و نوآوری های دانش آموزان خواهان حمایت بیشتر مسئولین از این دانش آموزان و برنامه های این طرح شدند .

گفتنی است تلاوت قرآن ،اجرای سرود ملی و سرود وطنم از دیگر برنامه های این آیین بود و این برنامه به همّت مقطع آموزش ابتدایی و گروه های آموزشی آموزش و پرورش ابهر و مدیران مدارس کاشانی (فائض و مطهری) برگزار گردید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + دو =