کلاهبردار اینترنتی در ابهر

پیامک  

ابهر آنلاین- جواد شعبان‌پور سرپرست پلیس فتای استان زنجان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ان اظهار داشت: فردی که اقدام به کلاهبرداری اینترنتی در استان زنجان می‌کرده شناسایی و دستگیر شد.

وی با بیان اینکه شهروندی با مراجعه به پلیس فتا از برداشت غیرمجاز مبلغ ۳۳۲ میلیون ریال از حسابش به صورت اینترنتی اعلام شکایت کرد، با توجه به اهمیت موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان اینترنتی در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه تحقیقات انجام شده از شاکی نشان از خریدهای صورت گرفته از طریق یک شرکت که تجهیزات و کالاهای دیجیتالی را نشان می‌داد، ادامه داد: در بررسی‌های انجام شده از شرکت فوق مشخص شد که خریدهای صورت گرفته با استفاده از خط اعتباری متصل به اینترنت و با سوء استفاده از مدارک شاکی انجام گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه در بازجویی‌های به عمل آمده از شاکی پرونده وی اعلام کرده اطلاعات حساب‌های مالی شرکت خود را در اختیار مسئول مالی شرکت گذاشته است، اعلام کرد: این فرد چندی پیش به دلیل اختلاف ایجاد شده از شرکت اخراج شده است.

شعبان‌پور با بیان اینکه با توجه به اظهارات شاکی ظن پلیس به مسئول مالی شرکت بیشتر شده است، اضافه کرد: شناسایی و دستگیری وی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ماموران اقدام به شناسایی محل فعالیت متهم در شهرستان ابهر کردند، خاطرنشان کرد: متهم در حالی که قصد خروج از شهرستان ابهر به سمت تهران را داشت در یک عملیات غافلگیرانه پلیس دستگیر شد.

سرپرست پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه متهم در مواجه با دلایل و مستندات به بزه ارتکابی خود اعتراف کردند، تاکید کرد: این فرد در اعترافات خود بیان داشت از زمان اخراج از شرکت نسبت به سرقت اطلاعات شناسنامه‌ای شاکی اقدام و با توجه به اینکه رمز اینترنتی وی را در اختیار داشتم اقدام به خرید از حساب وی کردم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − نه =