انجمن سینمای شهرستان ابهر تا پایان پاییز امسال تشکیل می‌شود

ابهرآنلاین: رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان ابهر گفت: انجمن سینمای ابهر تا سه ماهه سوم امسال آغاز به کار می‌کند.

حسن ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در زنجان اظهار کرد: شهرستان ابهر با وجود هنرمندان عرصه تئاتر و سینما نیازمند تشکیل انجمنی است که هنرمندان این قشر بتوانند به شکل منسجم و رسمی به تولید فیلم بپردازند.

سینما

وی با اشاره به اینکه انجمن سینمای ابهر در سه ماهه سوم امسال تشکیل می‌شود، افزود: رئیس انجمن سینمای جوان استان زنجان قول تشکیل انجمن سینمای شهرستان ابهر تا سه ماهه سوم امسال را داده است.

رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان ابهر خاطر نشان کرد: آثار هنرمند ابهری در عرصه هنر عکاسی در نمایشگاه عکس برپا شده به مناسبت هفته دفاع مقدس در گالری هنر فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان به نمایش گذاشته شده است.

وی با توجه به برپایی کنسرت موسیقی در فاصله عید قربان تا عید غدیر عنوان کرد: مجوزهای برپایی موسیقی دریافت شده و با آمادگی نهایی گروه و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری این برنامه انجام می‌شود.

ناصری با اشاره به اینکه درآمد حاصل از فروش بلیط گروه موسیقی به انجمن بیماران سرطانی اهدا می‌شود، گفت: فرهنگ و ارشاد هزینه‌های برپایی برنامه موسیقی را متحمل شده است و گروه موسیقی تنها هزینه‌های انجام شده برای برگزاری برنامه را دریافت می‌کند و حق الزحمه خود را نیز اهدا انجمن مهرانه می‌کند.

وی با توجه به افزایش اجراهای عمومی تئاتر در این شهرستان خاطر نشان کرد: سال‌هاست که اجرای نمایش در این شهرستان مانند دیگر نقاط استان زنجان تنها برای شرکت در جشنواره‌ها کار می‌شد و افراد فعال در عرصه تئاتر نیز در صورت وجود آثار در انتظار برپایی جشنواره به سر می‌بردند ولی اجراهای عمومی نمایش سبب رونق تئاتر در استان می‌شود.

رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان ابهر با بیان اینکه انجمن نمایش ابهر ۹ کار نمایشی آماده اجرا دارد، تصریح کرد: گروه نمایش ابهر ۹ کار نمایشی آماده اجرا دارد که در شش ماهه دوم امسال این نمایش‌ها در اجرای عمومی به نمایش گذاشته می‌شوند.

وی تصریح کرد: اجرای نمایش در ابهر در قالب اجرای عمومی ماهانه به صحنه می‌رود که فرهنگ و ارشاد با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده در تلاش است این اجراها را به اجرای هفتگی در‌آورد.

ناصری با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته دفاع مقدس در ابهر عنوان کرد: با مشارکت انتشارات سعید نوین و اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی و قرآنی به مدت یک ماه همزمان با آغاز مدارس در فرهنگسرای نور ابهر برگزار می‌شود.

وی با بیان زمان حضور علاقه‌مندان در نمایشگاه کتاب ابراز کرد: از تاریخ ۵ مهر ماه امسال کارخود را آغاز کرده و به مدت یک ماه همه روزه صبح‌ها از ساعت ۸ تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در مکان فرهنگسرای نور ارشاد ابهر دایر است.

رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان ابهر بیان کرد: در نمایشگاه برپا شده در ابهر حدود ۲ هزار عنوان کتاب در موضوعات متنوع از جمله قرآن و دین، ادبیات، کودکان، کامپیوتر، علوم اجتماعی و غیره به نمایش گذاشته شده که با تخفیف ۵۰ درصد برای علاقمندان قابل دسترسی است.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ و ارشاد شهرستان ابهر در نظر دارد بخشی از کتاب‌ها را در بیمارستان امید ابهر و مصلای نماز نیز در قالب نمایشگاه برای استفاده علاقمندان دایر کند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × سه =