میزان ذخیره پشت آب سد تهم کاهش یافته است

ابهرآنلاین: نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: میزان ذخیره آب پشت سد تهم نسبت به چند سال اخیر بسیار کاهش یافته که در این بین فرهنگسازی مصرف بهینه توسط مشترکین بسیار چشمگیر است.

سد تهم

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسماعیلی  ظهر  دوشنبه در دیدار شرکت آب و فاضلاب شهری زنجان افزود: با توجه به کاهش بارندگی ها در سالهای اخیر و کاهش سطح آب سفره های زیر زمینی در حال حاضر با بحران آب شرب مواجه هستیم که این تنش آبی در شهرهای زنجان و ابهر نسبت به بقیه شهرها  بیشتر حس می شود.

وی در خصوص برداشت های غیر مجاز از آبهای زیرزمینی ادامه داد: بیشترین میزان مصرف آب در بخش کشاورزی است که برداشت بی رویه از سفره های زیرزمینی جهت کشاورزی باعث کاهش سطح آب چاهها شده است.

نماینده  مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی به ارائه خدمات توسط شرکت های خدمات رسان نظیر آب و فاضلاب اشاره و تصریح کرد: میزان ارائه خدمات به متقاضیان و مشترکین باید در حد مطلوب باشد و از میانگین کشوری نیز پایین تر نباشد.

همچنین مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان هم در این دیدار به وضعیت آب شرب در سطح استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون بیشترین مشکل و تنش آبی مربوط به شهرهای زنجان، ابهر و طارم است که ممکن است در سالهای آتی با مشکل بیشتری در سایر شهر ها هم مواجه شویم که برای مقابله با این مشکل باید برنامه ریزی دقیق و منسجمی برای مصرف مطلوب و گذر از بحران داشته باشیم.

علیرضا قاسمی در خصوص سرانه مصرف توسط مشترکین اشاره کرد و افزود: سرانه مصرف برای هر نفر در استان در ۲۴ ساعت ۲۰۰ لیتر است که در شهرهای پیشرفته دنیا این مقدار ۱۱۰ لیتر است.

وی ادامه داد: تنش کم آبی در کشور و به تبع آن در استان زنجان بسیار بالاست که برای مقابله با این وضعیت باید مسئولین امر با حساسیت بیشتری اقدام کنند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + 20 =