بخش صنعت استان زنجان با ۴۵ درصد ظرفیت فعالیت می‌کند

ابهرآنلاین: استاندار زنجان گفت: طبق نظرسنجی صورت گرفته از ۹۱۰ واحد صنعتی استان، عمده‌ترین مشکلات طرح شده توسط صاحبان صنایع عبارتند از: کمبود نقدینگی، عدم توانایی برای پرداخت معوقات بانکی، مشکل تامین مواد اولیه و مشکل فروش، این مشکلات باعث شده است بخشی از نیروهای کار اخراج شده و ظرفیت تولید به حدود ۴۵ درصد ظرفیت برسد.

استاندار زنجان1

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه زنجان، “جمشید انصاری” شامگاه دیروز در نشست مطبوعاتی، اظهار کرد: شهروندان تصور می‌کنند احداث پالایشگاه در زنجان با ظرفیت ۸۰ هزار بشکه در روز کار ساده‌ای است، در حالی که برای احداث این پالایشگاه با هر یک از فناوری‌های روز از ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری نیاز است و سرمایه‌گذاران تا از تامین خوراک پالایشگاه مطمئن نشوند، وارد عمل نمی‌شوند.

وی افزود: احداث مخازن ذخیره سوخت برای یک روز ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد و این هزینه برای ۶ روز ۶۰۰ میلیارد تومان است تا بتوان نفت‌خام مورد نیاز این پالایشگاه را ذخیره کرد.

انصاری تصریح کرد: چنانچه خط انتقال سوخت این پالایشگاه از منابع غیردولتی و توسط سرمایه‌گذار تامین شود به ۶۶۰ کیلومتر خط‌گذاری و هزینه ۶۰۰میلیارد تومانی نیاز دارد.

انجام پروژه سبزه‌میدان، نیازمند اعتباری بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان

نماینده عالی دولت در استان زنجان خاطرنشان کرد: این پروژه در ۷۵ هزار مترمربع انجام می‌شود و زمان اتمام ان ۳ سال پیش‌بینی شده است.

وی افزود: مشارکت شهرداری برای تملک ‌بخشی از زمین این پروژه بود و در حال حاضر ادامه احداث این پروژه به بخش خصوصی واگذار شده است که پس از احداث ۲۰ درصد از زمین‌هایی را که بخش خصوصی تملک کرده است از بابت هزینه صدور جواز و پروانه‌های مورد نیاز، به شهرداری واگذار خواهد کرد.

آبرسانی به روستاها در گروه تخصیص اعتبار ۹۹ میلیارد تومانی

نماینده عالی دولت در استان زنجان تاکید کرد: آبرسانی روستایی در سطح استان به ۹۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، این در حالی است که در حال حاضر تنها ۱۰ میلیارد تومان به این مسئله اختصاص یافته است.

وی افزود: مهاجرت روستاییان به شهرها عوامل مختلفی دارد که در صورت تامین همه زیرساخت‌ها می‌توان روند مهاجرت را به خوبی کنترل کرد.

انصاری خاطرنشان کرد: این در حالی است که استان زنجان به لحاظ مهاجرت‌معکوس، از استان‌های موفق کشور بوده است.

پیش‌بینی ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ابهر

انصاری با بیان اینکه بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ابهر از محل پروژه‌های ملی کلنگ‌زنی شده است، گفت: اعتبار این پروژه باید از سوی وزارت مربوطه تامین شود و اجرای آن نیز به عهده وازرت راه و شهرسازی است.

وی افزود: چنانچه این وزارتخانه در تامین اعتبار مورد نیاز با مشکل مواجه شود، می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی در این حوزه استفاده کرد که تاکنون چندین مورد موفق در این زمینه در کشور انجام شده است.

بخش صنعت استان فقط با ۴۵ درصد ظرفیت فعالیت می‌کند

استاندار زنجان گفت: طبق نظرسنجی صورت گرفته از ۹۱۰ واحد صنعتی استان، عمده‌ترین مشکلات طرح شده شامل ۴۴۹ واحد دارای کمبود نقدینگی و ۱۰۱ واحد دارای مشکل معوقات بانکی، ۲۵۰ واحد دارای مشکل تامین مواد اولیه، ۳۲۲ واحد دارای مشکل فروش محصول هستند که برای حل این مشکلات ظرفیت تولید را تعدیل و بخشی از نیروی کار خود را اخراج کرده‌اند.

انصاری تاکید کرد: ۵۱ واحد در محصولات تولیدی خود با اداره استاندارد و یا بهداشت مشکل داشتند و ۱۷۶ واحد مشکل رقابت با کالای مشابه خارجی در کیفیت یا قیمت را عنوان کرده‌اند.

کمبود اعتبار میراث‌فرهنگی در نگهداری آثار تاریخی

استاندار زنجان در بخش دیگری تصریح کرد: میراث‌فرهنگی برای تامین هزینه نگهداری و مرمت آثار تاریخی استان با کمبود اعتبار روبه‌رو است که تغییر کاربری اقتصادی و واگذاری به بخش خصوصی یکی از راه‌های تامین بخشی از این هزینه‌هاست.

انصاری تاکید کرد: کاروان‌سراها از جمله مواردی هستند که می‌توانند در این حوزه مورد استفاده قرار گیرند، ولی برخی از آثار تاریخی از جمله مسجد جامع سید و گنبد سلطانیه قابل واگذاری به بخش خصوصی بوده و امکان بهره‌برداری اقتصادی را ندارد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 3 =