نقشه جامع فرهنگی شهرها و روستاها تدوین شود

ابهرآنلاین: عضو شورای اسلامی شهر ابهر با اشاره به لزوم تدوین نقشه جامع فرهنگی شهرها و روستاها گفت: بانوان با حضور در مراکز فرهنگی و در حوزه‌های تخصصی می‌توانند در تدوین این نقشه تاثیرگذار باشند.

مریم گنجی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در زنجان با اشاره به نبود طرح توجیهی ‌‌سرمایه‌گذاری ‌بخش گردشگری در ابهر اظهار کرد: نبود طرح توجیهی و عدم برنامه‌ریزی متناسب با سرمایه‌گذاری از دیگر مشکلات سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری است.گردشگری

وی مشکلات تملک را از دیگر موانع سرمایه‌گذاری در طرح‌های تفریحی و گردشگری دانست و افزود: مشکلات تملک و نبود زمین‌های مناسب با کاربری مورد نظر سرمایه‌گذاری در طرح‌های تفریحی و گردشگری را با مشکل مواجه کرده است.

‌تنها بانوی عضو شورای اسلامی استان زنجان با اشاره به تاثیرگذاری ‌بانوان در تدوین نقشه جامعه فرهنگی شهرها ‌ابراز کرد: بانوان ما با حضور در مراکز فرهنگی، با تدبیر و اندیشه در بخش‌های کالبدی و محتوایی‌ در حوزه‌های تخصصی می‌توانند در تدوین نقشه جامعه فرهنگی شهرها تاثیرگذار باشند.

وی به اهداف تدوین نقشه جامع فرهنگی شهرها و روستا اشاره کرد و گفت: در تدوین نقشه جامع فرهنگی ‌شهر و روستاها با بررسی اسناد بالادستی در حوزه‌های فرهنگی کشور و استان و تبیین مولفه‌های‌ فرهنگی و اولویت بخشی‌ به این مولفه‌ها و تدوین‌ بخش‌های کالبدی یا سخت افزاری و محتوایی و نرم‌افزاری‌ در حوزه‌های فرهنگ به ویژ‌ه حوزه بانوان و مشخص کردن اولویت‌ها از مهم‌ترین اهداف تدوین نقشه جامع فرهنگی شهرها و روستاهاست.

گنجی خاطرنشان کرد: متاسفانه مشکلات و معضلات فرهنگی اجتماعی، نبود ضوابط و معیارهای اولویت‌بندی در اجرای طرح‌های فرهنگی در شهرها از دغدغه‌های کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی شهرهاست که متاسفانه در بخش‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی اقدامات جزیره‌ای انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: کمیته‌های بانوان ذیل کمیسیون‌های فرهنگی‌ شوراهای شهر یکی از ظرفیت‌های مهم‌ تاثیرگذار در برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات و معضلات حوزه بانوان است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + 15 =