شهرستان سلطانیه مستعد برای کشت زعفران است

ابهرآنلاین: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه با بیان اینکه شهرستان سلطانیه منطقه‌ای مستعد برای کشت زعفران است، از برگزاری دوره‌های آموزشی برای ترویج کشت این محصول خبر داد.

مرتضی مصری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه اخیرا اقدام به برگزاری یک دوره آموزشی دو روزه در زمینه محصول زعفران در این شهرستان کرده است.

زعفران1

وی افزود: در این دوره آموزشی دو روزه ۶۷ نفر از بهره‌برداران شهرستان سلطانیه حضور داشته و با اصول کاشت، داشت و برداشت محصول زعفران آشنا شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه خاطرنشان کرد: درآمدزا بودن محصول زعفران در مقایسه با دیگر محصولات کشاورزی از جمله عواملی بود که موجب شد تا کلاس‌های آموزشی زعفران در سلطانیه برگزار شود.

این مسئول ادامه داد: همچنین کارشناسانی از خراسان رضوی در سفری به شهرستان سلطانیه این منطقه را برای کشت زعفران بسیار مستعد دانسته بودند که این موضوع نیز از دیگر دلایلی است که موجب شد تا با برگزاری دوره‌های آموزشی زعفران کشت این محصول در منطقه رواج پیدا کند.

مصری با بیان اینکه تاکنون محصول زعفران در شهرستان سلطانیه کشت نشده است، بیان کرد: دوره‌های آموزشی برگزار شده در زمینه زعفران در این شهرستان با استقبال خوبی مواجه شد.

وی متذکر شد: برای شرکت‌کنند‌گان در دوره آموزشی زعفران در شهرستان سلطانیه گواهی پایان دوره صادر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه با بیان اینکه از علاقه‌مندان به کشت زعفران در این شهرستان با ارائه تسهیلات حمایت می‌شود، ادامه داد: میزان واگذاری تسهیلات در این زمینه ۳ میلیون تومان به ازای هر نفر است.

این مسئول ادامه داد: اقدامات و هماهنگی‌های لازم برای دریافت تسهیلات ۱۲ نفر از شرکت کنندگان در دوره آموزشی محصول زعفران که در شهرستان سلطانیه برگزار شده است، انجام شده است.

مصری خاطرنشان کرد: موفقیت‌آمیز بودن کشت زعفران در شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره سبب می‌شود تا علاقه‌مندان به کشت این محصول در شهرستان سلطانیه نیز از انگیزه لازم برخوردار شوند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − 2 =