بیش از ۳ هزار تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان زنجانی توزیع شد

ابهرآنلاین: مدیر‌عامل اتحادیه تعاونی روستایی استان زنجان با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی قیمت انواع کود شیمیایی در استان زنجان نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰ تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان زنجانی توزیع شده است.

کود شیمیایی

منصور نقیلو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان اظهار کرد: حدود ۳۵ شرکت تعاونی روستایی با سابقه نزدیک به ۳۰ سال در استان زنجان فعالیت می‌کنند.وی تصریح کرد: کودهای اوره، سوپر فسفات تریپل، کامل و سولفات پتاسیم از جمله کودهای توزیع شده بین کشاورزان استان زنجان است.مدیر‌عامل اتحادیه تعاونی روستایی استان زنجان بر لزوم استفاده کشاورزان از کودهای آلی در زمین‌های کشاورزی تاکید کرد و افزود: کارشناسان حوزه ترویج و آموزش کشاورزی باید کشاورزان را به استفاده از کودهای حیوانی ترغیب و تشویق کنند.

وی با اشاره به تاثیر رسانه‌های تصویری و شنیداری در اذهان مردم به ویژه کشاورزان و بهره برداران گفت: تبلیغات با موضوع عدم استفاده بیش از حد از کودهای شیمیایی و روی آوردن به استفاده از کودهای آلی به نفع استان و کشاورز است و از طرفی سلامتی عموم افراد جامعه را تضمین می‌کند.

نقیلو از افزایش مصرف کود شیمیایی در اراضی کشاورزی استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی، محیط زیست، استانداری زنجان به نحوه مصرف کود در اراضی کشاورزی نظارت می‌کنند.

وی اظهار کرد: شهرستان‌های خدابنده و ابهر به ترتیب جزو بیشترین و کمترین شهرستان‌هایی هستند که در آنها کود شیمیایی مصرف می‌شود.

مدیر‌عامل اتحادیه تعاونی روستایی استان زنجان از کاهش مصرف کود شیمیایی در اراضی کشاورزی استان خبر داد و خاطر نشان کرد: این کاهش نمی‌تواند قطعی باشد و تا پایان سال مصرف کود شیمیایی افزایش می‌یابد.

وی در مورد تاثیر افزایش قیمت انواع کود شیمیایی بر اندازه مصرف آن به تسنیم گفت: هر چند دقت در مصرف کود شیمیایی توسط کشاورزان زنجانی کاهش یافته اما افزایش قیمت کود شیمیایی در نحوه مصرف آن تاثیر چشمگیری بر کاهش مصرف کود شیمیایی در استان زنجان نگذاشته است.

انتهای پیام‌/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − پنج =