گازرسانی به تعدادی از روستاهای استان زنجان به بهره‌برداری رسید

ابهرآنلاین: مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با آغاز هفته دولت ۳۶ طرح گاز رسانی روستایی، سه جایگاه CNG ، ۳ ساختمان اداری و گاز رسانی به ۳۰ واحد صنعتی و ۲ هزار و ۲۴۴ واحد مسکونی در استان زنجان بهره‌برداری و کلنگ زنی می‌شود.

سید سعید عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان اظهار کرد: گازرسانی به ۱۴ روستای  شهرستان زنجان از جمله پروژه‌های است که در هفته دولت بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود.

گازرسانی

وی تصریح کرد: بهره‌برداری از روستاهای ملالر، داشکسَن، تازه کند، دوران، تلخاب، کاوند، حسین آباد و گل بلاغی و چورزق با حضور استاندار و جمعی از مسئولان با حضور در روستای چورزق به متراز شبکه گاز رسانی ۶۵ هزار و۳۰۰  به بهره برداری رسید‌.

مدیر‌عامل شرکت گاز استان زنجان خاطرنشان کرد: از دیگر طرح‌های بهره‌برداری شده گازرسانی به ۲۲ واحد صنعتی و مجتمع عمده در شهرستان زنجان با اعتبار ۱۵۵ میلیارد و۳۸۰ میلیون ریال است.

وی افزود: انشعابات نصب شده یک هزار و۵۲۱ مورد بوده که با اعتبار ۶۶۳ میلیارد و۴۰۰میلیون ریال انجام شده است.

عسگریان بیان کرد: برای انجام پروژه‌ گازرسانی به ۲۸ پروژه روستایی ۱۵۶ هزار متر شبکه گذاری انجام شده و هزینه اجرا شده برای پروژه ۲۲۵ میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: شهرستان سلطانیه نخستین شهرستان در کشور است که بیشترین بهره مندی روستاها از گاز طبیعی را دارد و در این شهرستان سه هزار و ۷۱۷ نفر خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

مدیر‌عامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به پوشش ۵۷ درصدی  خانوارهای بهرمند از گاز روستاهای شهرستان زنجان گفت: تعداد کل روستاهای شهرستان ۲۵۸ مورد است که برای ۱۰۴ روستای آن طرح گاز رسانی طراحی می‌شود‌.

وی ابراز کرد: تعداد روستاهای که پروژه‌گاز رسانی در آنها بهره‌برداری شده در شهرستان زنجان ۶۹ مورد بوده که برای ۲ هزار و۲۳۷ خانوار گاز رسانی در حال اجرا است.

عسگریان گاز رسانی به ۵ واحد صنعتی و مجتمع عمده در شهرستان ابهر را از دیگر برنامه‌‌های هفته دولت بیان کرد و گفت: در هر سه شهر این شهرستان گاز رسانی انجام شده است و تعداد مصرف کنندگان خانگی در این شهرستان ۴۱ هزار و۱۲۲ مورد است.

وی تعداد مصرف کنندگان روستایی در این شهرستان را ۷ هزار و۱۰۰ مورد دانست و گفت: ۸۴ درصد روستاهای شهرستان ابهر بهره‌مند از گاز هستند‌.

مدیر‌عامل شرکت گاز استان زنجان افزود: گاز رسانی به روستای باغ دره شهرستان خرمدره ازدیگر پروژه‌های افتتاح شده در دولت یازدهم است که تعداد مصرف کنندگان روستایی به ۳ هزار و۷۱۷ مورد می‌رسد و ۹۹ درصد روستاهای این شهرستان از نعمت گاز برخوردارند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک − 1 =