سیلوهای استان زنجان ظرفیت ذخیره سازی ۴۶۴ هزار تن گندم را دارند

ابهرآنلاین: مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ زنجان گفت: تعداد سیلوهای استان زنجان ۱۱ عدد است که ظرفیت ذخیره سازی ۴۶۴ هزارتن گندم را دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول منصوری ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱ سیلوی دولتی و بخش خصوصی در استان فعال است افزود: از این تعداد دو سیلوی شهر زنجان و سیلوی روباز سلطانیه به عنوان سیلوهای دولتی، و ۴ سیلو در شهرهای ابهر، خدابنده، ایجرود و زنجان به عنوان سیلوهای بخش خصوصی و چند سیلوی کنار کارخانه های آرد سازی وجود دارند که سیلوهای بخش خصوصی هستند، سیلوهای بخش خصوصی به صورت فلزی هستند.سیلو

وی با بیان اینکه نیاز گندم استان زنجان ۱۳۰ هزار تن است، به ظرفیت ذخیره سازی ۴۶۴ هزارتنی گندم در سیلوهای استان اشاره کرد و  ادامه داد: این میزان ظرفیت ذخیره سازی بیش از ۱٫۵ برابر ظرفیت استان زنجان است.

منصوری ادامه داد: همزمان با هفته دولت فاز نخست سیلوی فلزی ۶ هزار تنی گندم با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در زنجان افتتاح شد.

منصوری افزود: فاز دوم این طرح شامل ۴ سیلوی ۶ هزار تنی است که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، سال بعد به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده و ۶ هزار تن سیلوی آن در فاز نخست آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

منصوری افزود: سیلوی فلزی گندم شهرستان زنجان برای ذخیره‌سازی ۳۰ هزار تن گندم در حال احداث است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ زنجان  گفت: سیلوهای بخش خصوصی با ذخیره‌سازی ۸۹ هزار تن‌، کارخانجات آردسازی با ذخیره ۸۷ هزار تن‌، اتحادیه تعاونی روستایی با ذخیره ۱۸ هزار تن در امر خرید تضمینی گندم امسال مشارکت داشتند.

منصوری در ادامه از ساخت سیلوی بتنی در شهرستان خدابنده توسط بخش خصوصی خبر داد و گفت: این سیلو در حال حاضر ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ظرفیت ذخیره سازی ۸۰ هزار تن گندم را خواهد داشت.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − 1 =