۱۹ پروژه حوزه راه و شهرسازی در استان زنجان در حال اجرا است

ابهرآنلاین: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی کشور از اجرای ۱۹ پروژه با ۵۳ میلیارد اعتبار در حوزه راه و شهرسازی خبر داد و گفت: در حوزه فنی نیز ۵۲ طرح با اعتبار ۱۸۷ میلیارد تومان در حال پیگیری است که تا پایان سال ۹۴ این تعداد پروژه افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

ساخت و ساز

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید سید علائی ظهر شنبه در آئین تودیع و معارفه مدیران کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان در کریدور ارتباط شرق به غرب و شمالغرب  کشور قرار گرفته افزود: در استان ۲۶۵ کیلومتر آزادراه ،۲۷۷ کیلومتر راه اصلی،۴ هزار کیلومتر راه روستایی در جهت تردد حمل و نقل راه اندازی شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به  کاهش ۱۱٫۳ درصدی تصادفات در محورهای مواصلاتی استان زنجان گفت: ساخت و نگهداری راهها در استان زنجان نیازمند اعتبارات کافی است.

سیدعلایی نگهداری راهها را به عنوان یک امر مهم در توسعه این بخش عنوان کرد و افزود:  برای سال جاری اعتباری نزدیک به ۵۳ میلیارد تومان هزینه پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های مسکن مهر در استان زنجان باید هرچه سریعتر به پایان برسد افزود:  ۸۰ هزار واحد مسکونی مهر در استان زنجان تعهد شده است که  از این تعداد ۱۷ هزار واحد باقی مانده است که دارای پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد به بالا است.

سید علایی  ادامه داد: ۶۳ طرح در استان زنجان در حال احداث است که از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به بیمارستان ۲۲۰ تخت‌خوابی ابهر و کتابخانه مرکزی زنجان اشاره کرد.

سید علائی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی به عنوان یک وزارت بزرگ عمرانی در کشور مطرح است اظهار کرد: در حال حاضر در تلاش برای ساماندهی و بهسازی بخش های مختلف در حوزه راه و شهرسازی در کشور هستیم.همچنین برای توسعه آزادراهها در کشور برنامه ریزی گسترده در وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مشارکت های مردمی،باید بیش از پیش گسترش یابد افزود: با ورود بخش خصوصی و همچنین مشارکت مردم در زمینه توسعه فعالت های عمرانی وزارت راه و شهرسازی شاهد شکوفایی و رشد بیشتر این حوزه خواهیم بود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + 14 =