متولدین ۴ ماهه اول امسال در ابهر بیشتر پسر هستند

ابهرآنلاین: رئیس ثبت احوال شهرستان ابهر گفت: امسال میزان موالید در شهرستان ابهر افزایش می یابد.

حکمت محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان با اشاره به اینکه میزان موالید در ۴ ماه نخست امسال در شهرستان ابهر ۶٫۱ درصد کاهش یافته است گفت: این میزان نمی‌تواند آمار صحیحی از میزان موالید در شهرستان را بازگو کند٬ وی افزود: به دلیل آغاز فصل کاری کشاورزان، مردم روستاهای شهرستان ابهر برای تهیه شناسنامه نوزادان به ادارات ثبت احوال مراجعه نکرده‌اند. به گفته وی براساس شواهد و آمارها تا پایان امسال میزان موالید در شهرستان ابهر با نرخ صعودی مواجه می‌شود.تولدت مبارک

رئیس ثبت‌احوال شهرستان ابهر با اعلام اینکه میزان نوزادان پسرمتولد شده نسبت به میزان نوزادان دختر در شهرستان ابهر بیشتر است٬ اظهار کرد: در ۴ ماهه نخست امسال از بین ۸۹۲ نوزاد متولد شده ۴۸۳ مورد آن متعلق به نوزادان پسر و ۴۰۹ مورد آن متعلق به نوزادان دختر بوده است.

وی تصریح کرد: بیشتر از ۶۰ درصد نوزادان متولد شده متعلق به جوامع شهری است که این میزان درصد به دلیل ثبت نشدن ولادت‌های روستایی در ادارات تابعه ثبت احوال شهرستان ابهر نمی‌تواند دقیق باشد.

محمدی ابراز کرد: افراد با گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ ساله، ۳۰ درصد مادران نوزادان متولد شده در شهرستان ابهر را به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره با اینکه میزان وفات با نرخ ۴۶٫۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است٬ خاطرنشان کرد: بیشترین میزان وفات ثبت شده در ۴ ماهه نخست امسال متعلق به جوامع شهری است.

رئیس ثبت احوال شهرستان ابهر در مورد افزایش میزان وفات در شهرستان ابهر به تسنیم گفت: به علت ثبت یکسری فوت های معوقه تعیین تکلیف نشده در ۴ ماهه نخست امسال میزان وفات ثبت شده به این مقدار رسیده است که قطعا میزان واقعی وفات در شهرستان ابهر را نشان نمی‌دهد.

وی در مورد میزان وفات مردان و زنان نسبت به هم اظهار کرد: میزان وفات مردان به زنان در جوامع شهری شهرستان ابهر افزایش یافته است.

انتهای پیام/ج

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + دو =