صدور۱۵ پروانه بهره برداری واحد صنعتی در ابهر در یک سال گذشته  

ابهرآنلاین: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: پس از گذشت یک سال از عمر دولت تدبیر و امید در بخش صنعت، معدن و تجارت در استان زنجان ۴۴ هزار و ۲۶۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری پیش بینی شده است.

سعید سیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان با اشاره به عملکرد سازمان از ۲۴ مرداد سال گذشته به مدت یکسال اظهار کرد: در این مدت ۵۷۱ مورد جواز تاسیس با پیش بینی سرمایه‌گذاری ۴۴ هزار و ۲۶۴ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۴ هزار و ۶۰۴ نفر در استان زنجان صادر شده است.وزارت صنعت

وی از راه‌اندازی ۶۴ واحد صنعتی در این مدت اشاره کرد و افزود: بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان انجام شده که زمینه اشتغالزایی برای یک هزار و ۴ نفر فراهم کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان عنوان کرد: ۳۴ واحد از این تعداد در شهرستان زنجان با سرمایه گذاری ۶۰۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۴۳۱ مورد راه اندازی شده و ۱۵ واحد در شهرستان ابهر موفق به دریافت پروانه بهره برداری شده است.

وی تصریح کرد: ۴۷ طرح توسعه در استان زنجان با سرمایه گذاری بالغ بر ۵۷ هزار میلیارد ریال صادر شده است.

سیاری در مورد طرح‌های صنعتی مهم در دست اجرای استان زنجان گفت: به طور کلی در استان ۱۰ طرح مهم صنعتی در دست اجراست که ۳ طرح در شهرستان زنجان، ۳ طرح در ابهر، ۲ طرح در شهرستان ایجرود و ۲ طرح در شهرستان‌های خرمدره و خدابنده در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری انجام شده در این طرح‌ها ۱۴ هزار و ۶۸۳ میلیارد ریال و اشتغالزایی نیز ۳ هزار و ۴۵۱ نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان مهمترین طرح‌های در دست اجرا در زنجان را سرجین بافت، راشا کاسپین و کاسپین کارتن دانست و ابراز کرد: شرکت‌های فولادکاران افق، مه ریس و پترو هیدج واحدهای مستقر در شهرستان ابهر، پتروشیمی زنجان و سیمان خمسه واحد مستقر مستقر در ایجرود و ایلیاف بازالت افق زنجان و آریا رنگ درخشان در شهرستان‌های خرمدره و خدابنده است.

وی در ادامه به فعالیت‌های معدنی استان در این مدت اشاره کرد و افزود: ۲۰۱ مورد پروانه اکتشاف در بخش معدن صادر شده است.

سیاری اظهار کرد: ۲۸۸ پروانه بهره برداری با ظرفیت استخراج ۹ میلیون و ۴۰۲ تن صادر شده که سرمایه گذاری انجام شده در زمینه بالغ بر ۱۴ هزار و ۵۵۴ میلیارد ریال با اشتغالزایی هزار و ۷۳۹ نفر بوده و ظرفیت استخراج این معادن ۹ هزار و ۴۰۲ تن است.

وی در ادامه از ۲۵۴ میلیون دلار صادرات در این مدت خبر داد و گفت: در یکسال گذشته ۱۳۷ هزار و ۲۶۷ تن کالا به ارزش ۲۵۴ میلیون دلار صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تعداد کارت بازرگانی صادر شده در استان را ۷۸ فقره، تمدیدی ۲۴۶ فقره و ابطال شده یک فقره دانست.

وی ابراز کرد: میزان واردات استان در این مدت ۲۴۸ تن به ارزش بالغ بر ۲۶۷ میلیون دلار بوده است.

سیاری تصریح کرد: تعداد نمایشگاه‌های برگزار شده در این مدت ۱۲ مورد با ۸۰۲ غرفه بوده است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − پنج =