نماینده مردم تاکستان در مجلس: ۸۰درصد روستاهای تاکستان آب شرب ندارد

ابهرآنلاین: نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: آب و فاضلاب تاکستان با مشکلات اساسی روبرو است و این شهرستان بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و ۸۰ درصد روستاهای این شهرستان بدون آب شرب هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، رجب رحمانی ظهر امروز در افتتاحیه مزرعه بادی کهک که در سالن همایش های اداره برق استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: شهرستان تاکستان از بی آبی می سوزد و شاهد کم آبی در این شهرستان هستیم.

کمبود آب4

وی افزود: برای شهرستان تاکستان آبی نمانده است و بیش از ۳۰ هزار هکتار از بهترین باغ های انگور تاکستان که یکی از تولیدات اصلی استان است از بین رفته و از مسئولان تقاضای کمک داریم.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نمی توانیم تکلیف را بر اختیار وزیر نیرو بیندازیم و باید با مسایل عادلانه رفتار شود، از همین جا درخواست می کنم که سد های مختلف اطراف پایتخت را به تهران و سد طالقان را به قزوین بدهید.

رحمانی خاطرنشان کرد: مقرر شده است که ۲۵ درصد از آب سد طالقان به شهرستان تاکستان داده شود و این شهرستان در بین استان شده قزوین از بین رفته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی امسال در کمیسیون  تلفیق بهترین کمک ها را به برق و آب کرده است و وزارت نیرو تنها وزارت خانه ای است که تمام اعتبارات حامل های انرژی ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی خطاب به وزیر نیرو بیان کرد: دستور عملیاتی شدن سد نهب را بدهید چرا که این سد ۱۸ میلیارد اعتبار دارد و شما ناظرانی را از تهران اعزام کنید تا شرایط را بررسی کنند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آب و فاضلاب تاکستان با مشکلات اساسی روبه رو است و این شهرستان بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و ۸۰ درصد روستاهای این شهرستان بدون آب شرب هستند.

رحمانی اظهار کرد: برای آب شرب  و شبکه زیر زمینی آب شرب تاکستان ردیف ملی وجود داشت ولی متاسفانه از بین رفته است و خواستار پیگیری این مسایل برای حل مشکلات تاکستان هستیم.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − 3 =