فرماندار ابهر: نرخ رشد جمعیت در همه دهستان‌های ابهر منفی است

ابهرآنلاین: فرماندار ابهر میانگین نرخ رشد جمعیت مناطق روستایی شهرستان ابهر را منفی ۵٫۲ درصد عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ولی‌الله ایمانی ظهر امروز در جلسه راهکار اجرایی اقتصادی کردن فعالیت روستاها، در نظر گرفتن ویژگی‌های خاص منطقه‌ای را از راهکارهای موفقیت طرح‌های توسعه‌ای در هر کشور عنوان کرد.

فرماندار ابهر3

وی با متفاوت دانستن راهکارهای عملیاتی کردن طرح‌های ملی و منطقه‌ای اضافه کرد: مکانیزم‌های مختلفی برای موفقیت طرح‌های توسعه‌ای وجود دارد.

فرماندار ابهر با بیان اینکه طی دو مرحله قبل و بعد از انقلاب کشاورزی ایران آسیب دیده است، تصریح کرد: اصلاحات ارضی و تشکیل کمیته‌های هفت نفره که منجر به تفکیک اراضی کشاورزی شده موجب آسیب به بخش کشاورزی شده است.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های اعلام شده برای یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی تاکید کرد: هر چند اجرای این طرح مشکلات خاص خود را دارد ولی اگر عملیاتی شود به نفع حوزه کشاورزی است.

ایمانی به تبعیض موجود در امکانات شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: این تبعیض در همه ابعاد خدماتی قابل مشاهده است.

وی میانگین نرخ رشد جمعیت مناطق روستایی شهرستان ابهر را منفی ۵٫۲ درصد عنوان کرد و گفت: این نرخ رشد در برخی مناطق به منفی۲۰ هم می‌رسد.

فرماندار ابهر تاکید کرد: رشد جمعیت همه دهستان‌های این شهرستان منفی است.

این مسئول مجموع روستاهای شهرستان ابهر را ۷۴ فقره عنوان کرد و ادامه داد: ۱۱ روستا از این مجموع در حال حاضر خالی از سکنه شده و ۱۳ روستا هم زیر ۲۰ خانوار هستند.

ایمانی بر لزوم در نظر گرفته شدن شرایط سیاسی و اجتماعی روستاها در طرح‌های توسعه‌ای تاکید و خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های زیربنایی هر طرح توسعه‌ای باید توسط دولت ایجاد شود.

وی با اشاره به کمبودهای موجود در مناطق روستایی تاکید کرد: این کمبودها مهاجرت را تسریع می‌کند.

فرماندار ابهر تجمیع روستاهای نزدیک به هم و  یکپارچه‌سازی را از راهکارهای کمک به توسعه روستاها عنوان کرد و متذکر شد: تقویت اقتصاد کشاورزی از طریق ارائه دوره‌های آموزشی و ارتقای اطلاعات کشاورزان میسر می‌شود.

این مسئول سنددار کردن اراضی روستایی را از دیگر راهکارهای کمک به ماندگاری کشاورزان در مناطق روستایی اعلام کرد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − 3 =