استان زنجان دو روزنامه و ۱۲ هفته نامه دارد

ابهرآنلاین: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اعلام کرد در این استان ۵۴ نشریه مجوز فعالیت دارند، که از این تعداد ۲ مورد روزنامه در شهرهای زنجان و ابهر منتشر می شود. وی گفت  در حال حاضر ۱۱ دو هفته نامه در استان زنجان منتشر می شود.

ناصر مقدم مدیر کل فرهنگ و ارشاد زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، ناصر مقدم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان شب گذشته(۱۶ مرداد) در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: مراسم تجلیل و گرامیداشت از خبرنگاران امسال با همکاری استانداری، خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزار می شود.

وی با اشاره به برخی از مشکلات خبرنگاران استان زنجان در بخش نرم افزاری و سخت افزاری خواستار مساعدت و همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حل این مسائل شد.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه حمایت از نشریات و مطبوعات در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار دارد، ادامه داد: در همین راستا ۷۰ درصد آگهی های استان از طریق مطبوعات محلی منتشر خواهد شد.

مقدم همچنین به حمایت های یارانه ای از نشریات محلی استان زنجان در قالب جدید اشاره کرد و افزود: این حمایت ها به جهت عنایت دولت تدبیر و امید به مطبوعات است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به برخی از مشکلات مطبوعات استان زنجان اشاره کرد و افزود: در همین راستا امسال برنامه های آموزشی به شکل مقدماتی و تکمیلی از طریق تفاهم نامه ها برگزار خواهد شد.

وی افزود: برگزاری جشنواره منطقه ای مطبوعات شمالغرب کشور اثرات مثبتی بر روند اجرای برنامه های فرهنگی و مطبوعاتی استان خواهد داشت.

مقدم همچنین به بیمه تکمیلی خبرنگاران و پیگیری آن از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: در استان زنجان ۱۰۰ نفر عضو صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران هستند و در تلاش هستیم تا زمینه عضویت تمام خبرنگاران در این صندوق فراهم شود.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این استان ۵۴ نشریه مجوز فعالیت دارند که از این تعداد ۲ مورد روزنامه در شهرهای زنجان و ابهر منتشر می شود.

وی تعداد هفته ‌نامه‌های استان را ۱۲ مورد عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۱۱ دو هفته نامه در استان زنجان منتشر می شود.

مقدم ادامه داد: در استان زنجان ۱۲ نمایندگی خبرگزاری فعال و ۱۹ نمایندگی روزنامه های کثیرالانتشار فعالیت می کنند و تمام نشریات کشوری در استان زنجان نمایندگی دارند.

این مقام مسئول ساماندهی دکه‌های مطبوعاتی استان را از اولویت‌های کاری این اداره عنوان کرد و افزود: نشریات استان با هزینه بالا منتشر می شوند ولی در توزیع آن در برخی از مناطق استان به جهت کمبود دکه مشکل وجود دارد.

به گفته وی، در شهر زنجان به غیر از مناطق مرکزی دکه‌ای برای توزیع نشریه و روزنامه وجود ندارد و در شهرستان ماهنشان نیز روزنامه در سطح شهر توزیع نمی شود.

این مقام مسئول در ادامه از مساعدت استانداری و شهرداری برای راه اندازی دکه های مطبوعاتی خبر داد و افزود: با توجه به کار کارشناسی ۶۰ دکه مطبوعاتی در شهرک های اقماری و داخل شهر زنجان مورد نیاز است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 6 =