ارائه خدمات مشاوره انتخاب رشته در پایگاههای مستقر در دبیرستانهای ایران و شهید باهنر ابهر

ابهرآنلاین: همانند سالهای گذشته و در ایام اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، آموزش و پرورش ابهر دو پایگاه (دبیرستان‌های ایران و شهید باهنر) را برای ارائه خدمات مشاوره‌ای و راهنمای انتخاب رشته در نظر گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر گفت: در این پایگاه‌ها، مشاوران مجرب‌ علاوه بر ارائه خدمات انتخاب رشته به کمک نرم افزار‌های انتخاب رشته، مشاوره و راهنمایی‌های لازم و اطلاعات مربوط به هر رشته و دانشگاه را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهند.

انتخاب رشته1

به گزارش ایلنا از زنجان، همایش علمی کنکور ۹۴ با حضور رضایی، مدیر آموزش و پرورش ابهر، عباسی، معاون آموزش متوسطه، بهبودی، رئیس اداره مشاوره و تربیت تحصیلی اداره کل، کار‌شناسان مشاوره مناطق ۱۴ گانه و دکتر درویشی از روان‌شناسان برجسته و صاحب نظر کشور در دو نوبت صبح و عصر روز یکشنبه مورخه ۱۲/۵/۹۳ با استقبال بیش از ۶۰۰ نفر از دانش آموزان و اولیا در تالار شهید باهنر ابهر برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رضایی، مدیر آموزش و پرورش ابهر،ضمن خیر مقدم گویی به میهمانان خاطرنشان کرد: همانند سالهای گذشته و در ایام اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، آموزش و پرورش ابهر دو پایگاه (دبیرستان‌های ایران و شهید باهنر) را برای ارائه خدمات مشاوره‌ای و راهنمای انتخاب رشته در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه به داوطلبان توصیه می‌شود از مراجعه به مراکز غیرمجاز انتخاب رشته خودداری و برای انتخاب رشته به مراکز مشاوره و راهنمایی آموزش و پرورش مراجعه کنند، افزود: در این پایگاه‌ها مشاوران مجرب‌ علاوه بر ارائه خدمات انتخاب رشته به کمک نرم افزار‌های انتخاب رشته، مشاوره و راهنمایی‌های لازم و اطلاعات مربوط به هر رشته و دانشگاه را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهند.

در ادامه، بهبودی، رئیس اداره مشاوره و تربیت تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، با اشاره به اینکه همه ساله در ایام اعلام نتایج کنکور، مؤسسات و مراکز غیر مجاز به صورت قارچ گونه رشد و با تبلیغات غیر واقعی سعی در جذب خانواده‌ها و دانش آموزان برای انتخاب رشته دارند و مبالغ غیر متعارفی را برای این کار مطالبه می‌کنند، اظهار کرد: با توجه به اینکه این افراد تخصص لازم را نداشته و دارای اطلاعات جامع نیستند به همین دلیل بزرگ‌ترین آسیب را به سرنوشت و آینده دانش آموزان وارد می‌کنند.

وی ادامه داد: گاهی این لطمات وارد شده، جبران ناپذیر است به همین خاطر اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان برای کمک به دانش آموزان و والدین آنان با پیشگیری از سوء استفاده افراد و مؤسسات غیر مجاز، اقدام به برنامه ریزی جهت تشکیل پایگاه‌های مشاوره انتخاب رشته کنکور و موسسات آموزش عالی در مناطق ۱۴ گانه استان کرده است.

بهبودی با اشاره به اینکه براساس پژوهش انجام گرفته در کمیته پژوهش، مراکز مشاوره آموزش و پرورش رتبه اول را در بین سایر مشاورین کسب کرده اند، گفت: اعتماد به معلمان در جامعه افتخار و گوهری است که باید آن را پاس داشت.

وی با تاکید بر اینکه انتخاب رشته با توجه به علاقه‌مندی، توانایی، رتبه و تراز دانش آموز با استفاده از نرم افزار استخراج و در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد گفت: با توجه به انتخاب رشته رایانه‌ای، وضعیت خانوادگی، شرایط اقتصادی و مؤلفه‌های روان‌شناختی توسط مشاور بررسی و راهنمایی و مشاوره فردی ارائه می‌شود.

در ادامه این همایش دکتر درویشی به برنامه ویژه مطالعات کنکور، مهارت‌های سبک خوب زندگی، مبانی طب سینا، غذا و سلامت و طبیعت و مزاج آدمی پرداخت.

وی درباره فراهم کردن شرایط مناسب برای فرزندان برای مطالعه و برنامه ریزی اظهار داشت: پدران و مادران باید قبل از هر کاری ویژگی‌های اخلاقی و شرایط سنی آن‌ها را شناخته و با آگاهی و معرفت با آنهاتعامل و همکاری کنند.

این روان‌شناس برجسته با بیان خصوصیات اخلاقی نوجوانان ۱۶، ۱۷ و ۱۸ ساله افزود: دانش آموزان و اولیا باید ببینند برای موفقیت در کنکور باید چه چیزهایی را کنترل کنند و از چه چیزهایی بگذرند تا در ‌‌نهایت برنده واقعی باشند.

وی با اشاره به فرم برنامه ریزی مطالعاتی کنکور در طول سال، ضمن توضیح در باره هر یک از بند‌ها و چگونگی برنامه ریزی و زمانبندی مطالعه به ۵ اصل؛ ۱- تقدم مطالب ۲- تاخر مطالب ۳- رعایت ارتباط مطالب ۴- برجسته و نمایاندن مطالب ۵- مرور مطالب در یاد آوری مطالب پرداخت و با ارائه توضیحاتی در مورد هر یک از موارد، بر رعایت این ۵ اصل و برنامه ریزی برای موفقیت در کنکور تاکید کرد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه − 8 =