کشف ۵۶۱ سکه تاریخی مربوط به دوره قاجار در خدابنده

ابهرآنلاین: فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف ۵۶۱ سکه تاریخی دوره قاجار در استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علیرضا صالحی ، افزود: ۵۶۱ سکه تاریخی مربوط به دوره قاجار با قدمت تاریخی ۱۸۰ سال در شهرستان خدابنده کشف شد.صالحی، علیرضا فرمانده انتظامی استان زنجان

وی با اشاره به اینکه پلیس در راستای حفظ و حراست از میراث کهن کشور در همه عرصه‌ها و اقصی نقاط استان زنجان تلاش‌های مستمری دارد، تصریح کرد: در پی کسب خبری مبنی بر حفاری غیر مجاز و کشف اقلام تاریخی در یکی از روستاهای شهرستان خدابنده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان زنجان، با بیان اینکه بر اساس طرح‌ریزی‌های عملیاتی و تعقیب و مراقبت‌های انجام گرفته متهم به نام «ج . م» شناسایی و روز گذشته پس از هماهنگی با مراجع قضایی منزل این فرد مورد بازرسی پلیس قرار گرفت.

سردارصالحی، با اشاره به اینکه در این بازرسی ماموران موفق شدند ۵۶۱ سکه تاریخی با قدمت ۱۸۰ ساله و مربوط به دوران قاجار را کشف کنند، افزود: متهم نیز دستگیر شد.

وی یادآور شد: کسانی که در این راستا فعالیت می‌کنند و برای رسیدن به امیال مالی و پول بیشتر اشیاء تاریخی و هویت ملی را قاچاق می‌کنند، بدانند که نیروی انتظامی با حساسیت بیشتری موضوع را پیگیری و با متخلفان به شدت برخورد می‌کند.

سردار صالحی، از شهروندان و مردم استان زنجان درخواست کرد تا هر گونه اخبار، اطلاعات و موارد مشکوک در زمینه حفاری غیر مجاز را با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در میان گذارند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + 4 =