خان محمدی: تشکیل کارگروه صنعت و دانشگاه رشد اقتصاد کشور را تقویت می کند

ابهرآنلاین: دکتر خانمحمدی نماینده ابهر و خرمدره و نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل کار گروه ارتباط صنعت و دانشگاه علاوه بر حضور مراکز دانشگاهی و پژوهشگران رشد اقتصاد کشور را تقویت می کند.

خانمحمدی1

به گزارش ایرنا محمد رضا خانمحمدی روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی استان زنجان، افزود: هم اکنون کارگروه ارتباط صنعت و دانشگاه در مجلس شورای اسلامی با هدف ایجاد رابطه معنادار و موثر مراکز دانشگاهی و پژوهشگران تشکیل شده است.

وی یادآورشد: همچنین پنج کمیته گاز، نفت و پتروشیمی، انرژی های نو، صنعت، معدن و صنایع معدنی و درنهایت اقتصاد و بیمه و سلامت در زیرکارگروه صنعت و دانشگاه تشکیل شده است.

خانمحمدی افزود: با تشکیل این کارگروه و کمیته های تخصصی، موانع شناسایی، احصا و راهکار های لازم نیز ارایه خواهد شد.

وی اظهار کرد: این اقدامات می تواند به راه اندازی سه هلدینگ بزرگ صنعتی در کشور منجر شود و در این میان نقش مراکز دانشگاهی و پژوهشگران بیش از گذشته ملموس تر خواهد شد.

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی، گفت: پژوهشگران صرفا به عنوان مشاور در پروژه های مختلف صنعتی حضور داشتند و تصمیم گیری این افراد در این کمیته ها می تواند رویکرد توسعه ای کشور را ارتقا دهد.

وی یادآورشد: آسیب شناسی علل عدم موفق ارتباط صنعت و دانشگاهها از جمله مسائلی است که در این کار گروهها پیگیری خواهد شد.

خانمحمدی همچنین به وضعیت شاخص های پروژه های عمرانی این استان اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که پروژه های عمرانی در موعد مقرر به اتمام برسد و به عدالت نیز توجه شود.
انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − ده =