استاندار زنجان: تکمیل پروژه های عمرانی زنجان به ۱۵ سال زمان نیاز دارد

ابهرآنلاین: استاندار زنجان گفت: اتمام پروژه های عمرانی این استان حتی در صورت تخصیص اعتبارات ۱۰۰ درصدی به ۱۵ سال زمان نیاز دارد.

 به گزارش ایرنا جمشید انصاری روز دوشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان افزود: بر اساس سیاستها و برنامه های اتخاذ شده پروژه های عمرانی با پیشرفت مناسب که جز ماموریت های دولت اعلام شده در سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.استاندار زنجان1

وی یادآورشد: امسال و با وضعیت نابسامان بودجه سال جاری یک چهارم اعتبارات و به عبارتی ۲۶ درصد منابع به حوزه عمرانی تخصیص داده شد.

انصاری افزود: بودجه پیش‎بینی شده برای سال ۹۲ رقمی معادل ۲۱۰ هزار میلیارد تومان بود که فقط ۶۰ درصد آن یعنی ۱۳۰ هزار میلیارد تومان محقق شد.

وی اظهار کرد: برای اجرای پروژه‎های عمرانی چه در سطح ملی و چه پروژه‎های استانی مشکل تامین منابع وجود دارد .

عضو شورای عالی اداری کشور همچنین به گزارش آمار نیروی انسانی دولت اشاره کرد و گفت: آمار نگران کننده ای در ارتباط با وضعیت نیروی انسانی دولتی وجود دارد که بر اساس آمار سال ۷۸ آمار فعالان و شاغلان دستگاه‎ها و شرکت‎های دولتی به جز نیروهای مسلح دو میلیون و ۳۶۰ هزار و آمار بازنشستگان در این سال ۵۰۰ هزار نفر بود.

وی اظهار کرد: بر اساس آمار سال ۹۱ ، یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مشمولین استفاده از خدمات صندوق بازنشستگی کشور است که آمار نیروی دولتی در همین سال دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است.

انصاری افزود: ادغام برخی از دستگاه ها که با هدف کوچک کردن ساختار دولتی بود، در حالی صورت گرفت که مجموع نیروهای مشغول در این دستگاه‏ها حتی بیش از تعداد نیروهای مجود بود.

وی یادآورشد: طی سال آینده در نحوه جذب و به کار گیری نیروهای انسانی در سازمان ها و دستگاههای اجرایی بازنگری جدی صورت می گیرد.

معاون توسعه منابع انسانی استاندار زنجان نیز گفت: بر اساس نظر سنجی های انجام گرفته مردم شهرستان طارم بیشترین رضایت از خدمات ارایه شده از واحدهای اجرایی و کمترین رضایت به ترتیب به شهرهای ایجرود،ماهنشان، خرمده ، ابهر ، زنجان و خدابنده اختصاص دارد.

بهرام جلیل خانی افزود: کسب اطلاع مردم از تلفن گویای در دستگاههای اجرایی کاربرد چنداین ندارد و بر اساس آمارسنجی کسب اطلاعات مراجعه کنندگان در ادارات ۱۵ درصد از طریق تابلوی راهنما، ۱۹ درصد از باجه اطلاعات بوده است.

وی اظهار کرد: ۷۵ درصد پاسخگویان خواستار انجام وظایف دستگاههای اجرایی به صورت غیرحضوری و الکترونیکی بودند، این در حالی است که هم اکنون تنها ۲۵ درصد فعالیت ها در این بخش صورت الکترونیکی انجام می گیرد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 3 =