هزار چاه کشاورزی در استان زنجان هوشمند سازی شد

ابهرآنلاین: مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: نزدیک به یکهزار چاه کشاورزی در این استان هوشمند سازی شده و در حال استفاده و بهره برداری است.

عادل کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هوشمند سازی کنتورهای آب و برق کشاورزی از سال ۸۹ در این استان آغاز و این پروژه برای نخستین بار در حوزه برق شهرستان ابهر اجرا شد.

وی یادآورشد: پس از آن، این پروژه درسایر مناطق این استان شامل شهرهای خرمدره، خدابنده، سلطانیه، طارم و زنجان در دست اجراست.

کاظمی افزود: نحوه عملکرد کنتور بر اساس مشخصات هر چاه کنتور، کالیبره شده و طی بهره برداری پارامترهایی از جمله ولتاژ، جریان، توان اکتیو و راکتیو برق را اندازه گیری می کند.

وی اظهار کرد: میزان خطای اندازه گیری برق مصرفی در این کنتورها تنها یک دهم درصد است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: هم اکنون ۳۷۶ یکهزارو ۴۳۸ مشترک دارای انشعاب برق در این استان هستند و از این تعداد شش هزار و ۸۳۵ مشترک را انشعابات کشاورزی تشکیل می دهد.

وی یادآور شد: به عبارتی دیگر ۱/۸۱ درصد کل مشترکان برق این استان را مشترکان انشعابات کشاورزی شامل می شود.

کاظمی افزود: از مجموع تعداد مشترکان برق کشاورزی چهار هزار و ۶۲۷ مشترک جز مشترکان عادی و مابقی دیماندی هستند.

وی اظهار کرد: کنتورهای هوشمند طوری طراحی شده است که می توان با یک کارت هوشمندی که در اختیار بهره بردار چاه قرار می گیرد میزان برداشت آب را کنترل کرد.چاه آب

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: بنابراین میزان مجاز آب قابل برداشت در کارت ثبت می گردد و بهره بردار قادر به برداشت غیر مجاز آب نخواهد بود.

وی یادآور شد: در طول سال نیز میزان برداشت آب به صورت اتوماتیک توسط کنتور کنترل شده و در صورت مشاهده هر گونه تجاوز از میزان مصرف یا ساعت کارکرد مندرج در پروانه بهره برداری جریان برق قطع می شود.
انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 − شش =