افزایش ۹٫۵ درصدی مرگ ناشی از تصادفات در زنجان

ابهرآنلاین: مدیرکل پزشکی قانونی زنجان از افزایش ۹.۴۹ درصدی مرگ و میر ناشی از تصادفات در ۱۰ ماهه امسال در زنجان خبر داد.

مهرداد ستاره در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان، با اشاره به اینکه تعداد افراد فوت شده در تصادف در استان در ۱۰ ماهه گذشته امسال ۲۷۷ نفر بوده است، اظهار کرد: در ماه گذشته ۲۵۳ نفر در اثر تصادف رانندگی فوت کرده‌اند که این تعداد نشان دهنده افزایش ۹٫۴۹ درصدی حوادث رانندگی در زنجان است.تصادف3

وی افزود: از این تعداد افراد فوت شده ۱۱۶ نفر راننده، ۴۵ نفر عابر پیاده، ۱۱۵ نفر سرنشین و یک نفر به شکل نامعلوم فوت کرده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: علت فوت این افراد شامل ۱۲۶ نفر در اثر ضربه به سر، ۶ نفر به دلیل خونریزی، ۱۲۶ نفر به خاطر شکستگی، ۶ نفر با دخالت بیش از یک عامل و ۱۳ نفر به دلایل دیگری غیر از موارد فوق فوت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تصادفات درون شهری با ۵۴ مورد، ۳۱٫۷۱ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است و ۲۰۷ مورد تصادف برون شهری با رشد ۵٫۰۸ درصدی در استان رخ داده است که در مجموع ۱٫۳۶ درصد رشد را نسبت به سال گذشته دارد.

مهرداد ستاره تصریح کرد: بیش‌ترین مقدار فوت شده بر حسب مشاغل را به ترتیب ۶۱ نفر شغل آزاد، ۵۵ نفر خانه دار،۳۳ نفر کشاورز، ۲۷ نفر در سایر مشاغل، ۲۵ نفر دانش‌آموز، ۲۱ نفر بازنشسته، ۱۳ نفر کارمند، ۱۳ نفر کارگر، ۱۳ نفر راننده، ۹ نفر دانشجو و ۷ نفر بیکار تشکیل می‌دهند.

وی افزود: این میزان بر حسب شهرستان‌های محل وقوع شامل زنجان ۱۶۷ نفر، ابهر ۵۳ نفر، خدابنده ۲۳۰ نفر، خرمدره ۱۹ نفر، طارم ۱۰ نفر و ماهنشان ۴ نفر است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: بیش‌ترین میزان تصادف بر حسب نوع خودرو مورد استفاده، خودرو‌های سواری با ۱۲۹ نفر کشته و موتور سیکلت با ۶۰ نفر کشته که بیشتر در اثر بی‌توجهی اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + هجده =