امام جمعه ابهر: بزرگ‌ترین حوزه علمیه استان زنجان در ابهر ساخته می‌شود

امام جمعه ابهر گفت: بزرگ‌ترین حوزه علمیه استان زنجان در ۱۱ هزار متر مربع در شهرستان ابهر در حال احداث است که تاکنون برای این پروژه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به اهمیت تربیت علمای دینی در جامعه امروز افزود: برای تکمیل این طرح و بهره‌برداری از آن نیازمند کمک‌های مردمی هستیم.امام جمعه ابهر2

امام جمعه ابهر به کمک‌های مردم و استفاده از برکات خمس و زکات در راستای اجرای این طرح ابراز داشت: در راستای اجرای این طرح ۲۰۰ میلیون تومان کمک مردمی تاکنون جمع‌آوری شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه تربیت در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها مغفول واقع شده، افزود: با فضای ایجاد شده امروز نیاز به تربیت دینی جوانان و نوجوانان است و باید به این امر بیش از پیش توجه شود.

رحیمی کمک دولت و مسئولان در راستای ایجاد زمینه‌های تعلیم و تربیت جوانان و نوجوانان را اقدامی مهم ارزیابی کرد و افزود: امروز احساس می‌شود که حوزه‌های علمیه در بحران قرار دارند و نیاز به تقویت دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران ابهر در گذشته دارای مکان مناسبی نبود، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده امروز حوزه علمیه خواهران این شهرستان در یک ساختمان مناسب و مجهز مستقر شده است.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه ساختمان حوزه علمیه خواهران ابهر در کمتر از یک سال احداث و به بهره‌برداری رسید، عنوان کرد: این ساختمان بدون دریافت کوچکترین هزینه‌ای از دولت احداث شد.

این مسئول از احداث ۱۶ واحد مسکونی ویژه اساتید حوزه در این شهرستان خبر داد و متذکر شد: احداث این تعداد واحد مسکونی در استان بی‌نظیر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تعداد طلاب خواهر مشغول به تحصیل در شهرستان ابهر را ۱۷۰ نفر اعلام کرد و یادآور شد: در حال حاضر ۱۰۲ نفر طلاب برادر در شهرستان ابهر تحصیل می‎کنند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + 10 =