خان‌محمدی: وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی باید کاهش یابد

ابهرآنلاین: نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس گفت: به‌دلیل ضرورت توجه به اقتصاد ملی پیشنهاد می‌کنم وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی کاهش یابد.
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری خانه ملت افزود: به عقیده من تمامی مسئولین باید توجه داشته باشند که با وجود درآمدهای فراوان نفتی در سال‌های اخیر تغییر مهمی در شاخص‌های اقتصادی حاصل نشده بنابراین برای افزایش درآمد ناخالص ملی و کاهش وابستگی به نفت باید به استعدادهای کشور و موضوع پژوهش و تحقیقات توجه بیشتری شود.
خانمحمدی
خان محمدی با بیان این‌که توصیه من به مسئولان اجرایی کشور این است که با صنعتگر دوستانه صحبت کنند، ادامه داد: به طوری که اشکالات علمی، هزینه‌ای و برون رفت از شرایط خاص را به صاحبان صنایعی که بهره‌وری مناسب ندارند  گوشزد کنند؛ از طرفی کمک کنند چرخ صنعت بچرخد به‌طوری که در بازه‌های کوتاه‌‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت صنعت ما باید به روز شود.
نماینده مردم خرمدره و ابهر جایگزینی صنایع فرسوده با صنایع نیمه پیشرفته و استفاده از نخبگان را باعث ایجاد اشتغال پایدار دانست و گفت: پیشنهاد می‌کنم دولت با سازوکار مناسب امکان ورود نخبگان به صنایع کشور را فراهم آورد.
وی در توضیح این مطب گفت: اگر صنعت از نظر تکنولوژی و فناوری‌های روز در مرز دانش جهانی قرار نگیرد حتی اگر همه واحدهای صنعتی کشور در قالب تامین سرمایه در گردش به بانک مرکزی تبدیل شوند ۱۰ سال آینده روز خوشی نخواهند داشت.
خان‌محمدی تأکید کرد: اگر صنعت را جراحی نکنیم و این بدخیمی را از صنعت برنداریم سرمایه در گردش تنها یک درمان مقطعی برای صنعت خواهد بود.
این نماینده مجلس نهم شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت حرکت بر مبنای پیشرفت و توسعه گفت: مشکلات صنایع چندگانه است و تا زمانی که به همه مشکلات صنایع ورود نکنیم صنایع پیشرفت ندارند. فقط تصور نشود که مشکل صنایع سرمایه در گردش است. علاوه بر سرمایه در گردش یکی دیگر از مشکلات صنعت این است که از تکنولوژی روز استفاده نمی‌کنند و در این شرایط هزینه ورودی با درآمد خروجی تطابق ندارد که نیاز به راهکارهای جدی دارد.
انتهای پیام/
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + 7 =