خرمدره، زنجان و ابهر بالاترین نرخ بیکاری استان را دارند

ابهرآنلاین: مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری زنجان گفت: خرمدره، زنجان و ابهر به ترتیب بالاترین نرخ بیکاری در استان زنجان را دارند.
 به گزارش خبرنگار مهر، حسین  امید مقدم ظهر شنبه در جمع مدیران استان زنجان افزود: شهرستان زنجان دارای نرخ بیکاری ۱۳٫۲ درصدی است.در پایین جدول ایجرود با ۴٫۷ درصد و طارم با ۴ درصد در سال ۹۰ کم‌ترین آمار بیکاری را داشته‌اند.بیکاری3

وی با بیان اینکه در اشتغالزایی باید به گروه ۲۰ تا ۲۹ سال توجه ویژه صورت گیرد ادامه داد: اولویت اشتغالزایی در سطح کشور و استان مربوط به این رده سنی است.

امید مقدم  به بخش‌های فعال اقتصادی در حوزه اشتغال اشاره کرد و گفت: در بخش کشاورزی در سال ۹۰ معادل ۲۷٫۵ درصد اشتغال وجود داشته است. این سهم در بخش صنعت ۳۰٫۲۳ و در بخش خدمات نیز ۴۲٫۲۷ درصد است.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری زنجان نرخ بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی را یادآور شد و تاکید کرد: در سال۹۰ نرخ بیکاری کشوری در این بخش ۱۵٫۳ درصد بوده است. این نرخ در استان ۱۲٫۹ درصد برآورد شده است. در سال ۸۵ نیز این میزان در کشور ۱۰٫۱ درصد بوده و در استان نیز ۹٫۹ رصد برآورده شده است.

امید مقدم  آمار بیکاری را به تفکیک مدرک تحصیلی اشاره کرد و افزود: در مقطه کاردانی آمار استان ۲۴٫۱ درصد و کشوری ۲۷ درصد بوده است. در مقطع لیسانس آمار استانی ۶۹٫۴ درصد بوده که سهم کشوری ۶۵٫۸ درصد عنوان شده است.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری زنجان  افزود: در مقطع فوق‌لیسانس و دکتری حرفه‌ای آمار استان ۶٫۳ درصد و آمار کشوری ۶٫۸ درصد بوده است. نرخ بیکاری در بخش دکتری تخصصی نیز در استان۰٫۲ درصد برآورد شده که این میزان در کشور ۰٫۴ درصد است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه − 5 =