۲۷ سازمان مردم‌نهاد در استان زنجان فعال است

ابهرآنلاین: مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: ۲۷ سازمان مردم‌نهاد در استان زنجان فعال است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ایرج رحمانی شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان زنجان اظهار داشت: نخستین جلسه ستاد ساماندهی جوانان به ریاست استاندار زنجان با پنج دستورالعمل برگزار می‌شود.ایرج رحمانی

وی با اشاره به اینکه بیش از نیمی از جمعیت کشورمان را نسل جوان تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: برنامه‌ریزی دقیقی باید در این زمینه و ساماندهی امور مربوط به جوانان انجام شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به مروری بر مصوبات جلسات گذشته ستاد گفت: در این جلسه گزارشی از وضعیت موجود سمن‌های جوانان استان زنجان ارائه می‌‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه ستاد ساماندهی استان در سال ۹۰ تربیت بدنی را با سازمان ملی جوانان ادغام کرد و وزارت ورزش و جوانان متولد شد، بیان داشت: زنجان جزو شش استان برتر کشور در برگزاری جلسات ستاد معرفی شده است.

رحمانی در ادامه به مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان استان زنجان اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه اوقات فراغت ۱۵ مصوبه اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه مربوط به ازدواج ۱۵ مصوبه اجرا شده است، اضافه کرد: در حوزه هویت ۱۲، مشارکت ۶، آموزش پنج، خانواده پنج، مناسبت‌ها ۱۱ و سایر ۲۳ مصوبه اجرا شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان به مصوبات ستاد شهرستان‌های استان زنجان اشاره کرد و یادآور شد: در شهرستان ایجرود ۱۳ مصوبه اجرا شده است.

این مسئول تعداد مصوبات شهرستان خرم‌دره را سه مصوبه اعلام کرد و اظهار داشت: در شهرستان ماهنشان ۱۴ مصوبه در ستاد اجرا شده است.

رحمانی خاطرنشان کرد: در شهرستان طارم سه مصوبه، خدابنده سه مصوبه و زنجان ۱۳ مصوبه اجرا شده است.

وی به میزان جلسات کمیته‌های تخصصی ذیل ستاد ساماندهی امور جوانان اشاره کرد و متذکر شد: در حوزه نشاط اجتماعی دو جلسه با ۹ مصوبه برگزار شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه حوزه اوقات فراغت در دو جلسه با ۱۲ مصوبه اجرا شده است، افزود: ازدواج در یک جلسه به تعداد پنج مصوبه و آسیب‌شناسی اجتماعی در یک جلسه به تعداد سه مصوبه برگزار شده است.

این مسئول در ادامه به امتیاز و عملکرد ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان‌های اشاره کرد و بیان داشت: زنجان ۴۳ امتیاز، ابهر ۵۱ امتیاز، خرم‌دره ۶۲ امتیاز، خدابنده ۴۲ امتیاز و طارم ۹۱ امتیاز کسب کرده‌اند.

رحمانی به درصد اجرای مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان استان اشاره کرد و اظهار داشت: در بخش اوقات فراغت ۱۰۰ درصد مصوبات عملیاتی شده است.

وی میزان عملیاتی شدن مصوبات بخش ازدواج را ۷۵ درصد اعلام کرد و گفت: در حوزه مشارکت ۹۰ درصد مصوبات اجرایی شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان ادامه داد: در حوزه آموزش ۱۰۰ درصد مصوبات و در حوزه خانواده نیز ۱۰۰ درصد مصوبات ستاد اجرایی شده است.

این مسئول در ادامه به ارائه گزارش سازمان مردم نهاد فعال استان زنجان پرداخت و بیان داشت: چهار سمن فعال در حوزه اجتماعی معرفی شده است.

رحمانی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی شش سمن فعال معرفی شده است، خاطرنشان کرد: در حوزه علمی و پژوهشی چهار سمن، فرهنگی و ورزشی یک سمن و در حوزه زیست محیطی نیز یک سمن فعال معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه ازدواج و خانواده یک سمن و هنری چهار سمن انتخاب شده است، اظهار کرد: در مجموعه ۲۷ سازمان مردم نهاد در استان زنجان فعال است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان به تعداد طرح‌های حمایت شده استان زنجان اشاره کرد و گفت: در این حوزه ۳۰ طرح مختلف وجود دارد.

این مسئول در پایان اضافه کرد: نمایشگاه پیوند آسمانی، آسیب‌های اجتماعی، نمایشگاه حریم ریحانه، کارآفرینی، رسانه و فضای مجازی و… جزو این طرح‌ها است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =