خرمدره کمترین درصد بی‌سوادی در استان زنجان را دارد

ابهرآنلاین: معاون آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به نرخ ۹۵.۵ درصدی با سوادی خرمدره گفت: شهرستان خرمدره کمترین درصد بی‌سوادی در استان زنجان را دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، غفار سرداری امروز در جلسه راهبردی استان زنجان اظهار کرد: در گروه سنی ۱۰- ۴۹ سال مردم خرمدره ۹۵٫۵ درصد، ابهر ۹۵٫۱ درصد، زنجان ۹۴٫۱ درصد، طارم ۹۱٫۲ درصد، خدابنده ۸۸٫۵ درصد، ایجرود ۸۸ درصد و ماهنشنان ۸۲٫۲ درصد افراد باسواد دارند.سوادآموزی

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۵٫۹ درصد مردان و ۹۰٫۱۳ درصد زنان استان زنجان با سواد هستند، افزود: در حالی که این رقم در سال ۵۵، ۱۵٫۲ درصد زنان و ۴۴٫۹ درصد مردان با سواد بودند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به سرشماری سال ۵۵ تصریح کرد: درصد با سوادی افراد ۱۰ تا ۴۹ سال استان ۳۰ و کشور ۴۸٫۸ درصد بود و این رقم در سرشماری سال ۸۵ استان به ۹۰٫۸ درصد و کشور به ۹۱٫۷ درصد رسید.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۹۰ رقم باسوادی استان به ۹۲٫۶ درصد و رقم با سوادی کشور به ۹۲٫۴ درصد رسید که رشد ۶۱٫۷ استان و ۴۳ درصدی کشور را نشان می‌دهد.

سرداری درباره تعداد بی‌سوادان استان گفت: ۴۵ هزار و ۵۹۸ بی‌سواد در استان داریم که ۱۳ هزار و ۹۱۸ نفر مرد و ۳۱ هزار و ۶۸۰ نفر زن است.

وی با اشاره به اینکه در نقاط شهری ۱۷ هزار و ۲۱۸ نفر بی‌سواد داریم که ۵ هزار و ۱۶۲ نفر آقا و ۱۲ هزار و ۵۶ نفر خانم هستند، اظهار کرد: این رقم در نقاط روستایی ۲۸ هزار و ۳۸۰ نفر است که ۸ هزار و ۷۵۶ نفر مردان و ۱۹ هزار و ۶۲۴ نفر هم زنان هستند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به برنامه‌های آموزش و پرورش به منظور به صفر رساندن بی‌سوادی بیان کرد: انسداد مبادی ورودی  بی‌سوادی، آموزش بی‌سوادان، جلوگیری از رجعت به بی‌سوادی، آموزش زندانیان و آموزش بی‌سوادان نیروی انتظانی از جمله سیاست‌های آموزش و پرورش است.

وی افزود: آموزش اولیاء بی‌سواد دانش آموزان، استفاده از ظرفیت بخش غیر دولتی در واگذاری فعالیت‌های سواد آموزی، استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استان برای آموزش بی‌سوادان تحت پوشش از دیگر برنامه‌ها در سواد آموزی استان زنجان است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − سیزده =