وضعیت بیکاری در استان زنجان

ابهرآنلاین: مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری زنجان گفت:آمار بی‌کاری افراد تحصیل کرده در سال ۶۵، ۱.۵ درصد بود که در سال۹۰ به ۲۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، حسین امید‌مقدم در جلسه شورای برنامه ریزی استان زنجان اظهار کرد: توزیع جمعیت استان زنجان در گروه سنی یک تا ۹ سال در سال ۶۵، ۳۴٫۹۲ درصد و در سال ۹۰، ۱۵٫۴۸  درصد و در گروه سنی ۱۰ تا ۱۹ سال در سال ۶۵، ۲۳٫۳۸ درصد و در سال ۹۰، ۱۵٫۴۸ درصد بود.بیکاری2

وی افزود: در گروه سنی ۲۰ تا ۲۹ سال در سال ۶۵، ۱۳٫۸۷ و در سال ۹۰، ۲۳٫۰۶ درصد و در گروه سنی ۳۰ سال و بیشتر در سال ۶۵، ۲۷٫۲۵ و در سال ۹۰، ۴۴٫۶۵ درصد بوده است.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری استان زنجان تصریح کرد: از هر چهار نفر جمعیت استان زنجان یک نفر در گروه سنی ۲۰ تا ۲۹ سال قرار دارد که منجر به افزایش تقاضا برای مسکن، ازدواج و اشتغال شده است.

وی با بیان اینکه جمعیت فعال می‌تواند به عنوان یک فرصت طلایی برای کشور محسوب شود، بیان کرد: باید از توانایی‌های جمعیت جوان و پویا برای ارتقای کشور استفاده شود.

امید‌مقدم با اشاره به نرخ بیکاری استان زنجان گفت: در سال ۶۵ نرخ بیکاری استان ۸٫۷ درصد بود که این رقم در سال ۹۰ به ۱۱٫۲ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به بخش‌های عمده فعالیت در استان خاطر نشان کرد: در بخش کشاورزی سال ۶۵، ۴۷٫۶۰ درصد، در سال ۹۰، ۲۷٫۵۰ درصد بود و در بخش صنعت در سال ۶۵، ۲۰٫۴۳ درصد و در سال۹۰، ۳۰٫۲۳ درصد رسیده و در بخش خدمات در سال ۶۵، ۳۱٫۹۷  و در سال ۹۰، ۴۲٫۲۷ درصد مشغول به فعالیت بوده‌اند.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری استان زنجان به درصد بیکاری شهرستان‌های استان زنجان اشاره کرد و افزود: شهرستان ابهر در سال ۶۵، ۹٫۴ و در سال ۹۰ ، ۱۱٫۸ درصد، شهرستان ایجرود در سال ۶۵، ۹٫۱ و در سال ۹۰، ۴٫۷، شهرستان خدابنده در سال ۶۵، ۲٫۱ و در سال ۹۰، ۶٫۹ درصد بیکاری داشته است.

وی تصریح کرد: شهرستان خرمدره در سال ۶۵، ۶٫۹ درصد و در سال ۹۰ ،۱۴٫۷ درصد، شهرستان زنجان در سال ۶۵، ۱۴٫۸  و در سال ۹۰ ، ۱۳٫۲، شهرستان طارم در سال ۶۵، ۱۱٫۳ و در سال ۹۰، ۴ درصد و شهرستان ماهنشان در سال ۶۵، ۴ درصد و در سال ۹۰ ۴٫۲ درصد بیکاری داشته است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − شش =