خان محمدی: پروژه دوخطه کردن راه آهن شمال غرب باید تسریع شود

ابهرآنلاین: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به اهمیت پروژه دوخطه کردن راه‌ آهن اشاره کرد و گفت: پروژه دوخطه کردن راه آهن شمال غرب باید تسریع شود.

به گزارش عرش نیوز،محمدرضا خان‌محمدی، با اشاره به پروژه دوخطه کردن راه‌آهن تهران – تبریز اظهار کرد: این پروژه که از تهران شروع شده و تا استان تبریز ادامه دارد جزو طرح‌های ملی است و بنابراین هزینه‌های این بخش از محل اعتبارات ملی تامین می‌شود.راه آهن

وی با بیان اینکه تلاش‌هایی در راستای سرعت بخشیدن به این پروژه انجام شده است، افزود: در این زمینه مجموع نمایندگان شمال غرب مکاتباتی با وزیر راه و رئیس جمهور داشتند تا پیشرفت طرح تقویت شود.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این مکاتبات تلاش کردیم تا این پروژه از محل فاینانس چین تقویت شود که البته به چگونگی لایحه بودجه بستگی دارد.

وی به طرح‌هایی که تاکنون به اتمام نرسیده‌اند اشاره و خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش‌تر تلاش‌ها برای به پایان رساندن طرح‌های عمرانی به کار گرفته شده است.

وی گفت: امید است با کمک مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، استاندار، وزرا و مکاتباتی که در این زمینه با کمیسیون تلفیق برنامه و بودجه صورت می‌گیرد، راهکارهایی برای ترمیم بودجه وجود داشته باشد تا این پروژه‌ها به اتمام برسند.

خانمحمدی با تاکید بر حمایت از بخش صنعت عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود اعتقاد بر این است که حمایت از تولید باید با در نظر گرفتن تمهیدات ویژه برای صنایع باشد.

وی افزود: این حمایت‌ها باید در بخش‌های گمرکی، معوقات بانکی و مالیات بر ارزش افزوده صورت گیرد که این مسئله در مجلس هم مطرح شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکلات در این زمینه به دلیل تحریم است و نه مشکل حاد مالی، بلکه این معضلات از دانش فنی صنایع قدیمی ناشی می‌شود که باید هر چه سریع‌تر جایگزین شوند.

وی گفت: در حال حاضر اولویت با طرح‌های نیمه تمام عمرانی و به پایان رساندن این پروژه‌ها است.

انتهای پیام/
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 13 =