رشد ۶۲ درصدی جواز تاسیس واحدهای صنعتی در زنجان

ابهرآنلاین: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: میزان صدور جواز تاسیس واحدهای صنعتی در ۹ ماهه گذشته سال جاری از رشد ۶۲ درصدی برخوردار بوده است.

علی معصومی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در سال جاری ۵۰۷ فقره جواز تاسیس در استان زنجان صادر شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۳۱۴ فقره بوده است.

علی معصومی

وی میزان سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده در استان زنجان را بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود ۱۶ هزار و ۳۴۴ فرصت شغلی در استان ایجاد شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری در جوازهای تاسیس صادره در ۹ ماهه سال گذشته بیان داشت: بالغ بر ۲۱ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری با اشتغالزایی ۹ هزار و ۴۸۳ نفر در سال گذشته پیش‌بینی شده بود.

این مسئول گفت: تاکنون در استان زنجان هزار و ۷۸۹ فقره جواز تاسیس صادر شده که بیشتر در گروه‌های محصولات کانی غیر فلزی، محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها و ساخت فلزات اساسی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در ادامه از راه‌اندازی ۳۲ واحد صنعتی در ۹ ماهه گذشته در استان خبر داد و افزود: در این مدت بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان صورت گرفته که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد ۸۰ درصدی برخوردار بوده است.

وی اشتغال ایجاد شده در واحدهای صنعتی استان را در سال جاری ۵۷۳ مورد عنوان کرد.

معصومی تصریح کرد: از واحدهای صنعتی راه‌اندازی شده در استان، ۱۳ واحد در شهرستان زنجان و ۱۰ واحد در شهرستان ابهر است.

این مسئول تعداد واحدهای صنعتی استان را هزار و ۱۵۱ واحد دانست و متذکر شد: واحدهای صنعتی موجود تاکنون زمینه اشتغال برای ۳۳ هزار و ۲۰۵ نفر را فراهم کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خاطرنشان کرد: تاکنون در استان بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 5 =