خانمحمدی: توزیع بودجه بر پایه توازن منطقه‌ای و نیاز استانها انجام شود

ابهرآنلاین:  محمدرضا خان محمدی خرمی در نشست علنی روز یکشنبه ۸ دی مجلس در نطق میان دستور خود ضمن ابراز نگرانی از سهم اعتبارات بودجه عمرانی زنجان و عدم پیشرفت پروژه‌ها در مناطق محروم، گفت: پیشنهاد می‌کنم بودجه بر پایه توازن منطقه‌ای و نیاز استانها انجام شود.
خانمحمدی3

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس با اشاره به  آلودگی آب، خاک و هوا در کشور، گفت: از دولت استدعا دارم نسبت به مبادی آلودگی که مربوط به استفاده از سموم کشاورزی نامطلوب، عدم نظارت علمی و کیفیت مواد شیمیایی مورد استفاده در چرخه زندگی، کاشت و برداشت و نگهداری محصولات غذایی، کیفیت مواد دارویی و وارداتی و تولیدی داخل کشور است توجه کنند.

وی با بیان اینکه عدم توجه به میزان و کیفیت سوخت در حمل و نقل سبب آلودگی جدی هوا بوده است، افزود: با توجه به اینکه اکثر صنایع با ظرفیت پایین‌تر از ظرفیت‌ سا‌ل‌های قبل فعالیت دارد آیا نمی‌توان گفت فرمول شیمیایی سوخت در کشور عامل اصلی آلودگی است.

خان محمدی خرمی با تاکید بر اینکه مساله یابی و یافتن راه حل برای کاهش آلودگی هوا را به دست متخصصان و دانشگاهیان باید سپرد افزود: یقین بدانید که اگر دانشگاهیان به کار نیایند با ارائه آمار غیر واقعی از میزان کیفیت سوخت با فرایند افزایش آلودگی‌ها و ابتلا به امراض صعب العلاج مردم مواجه خواهیم شد و کیفیت فدای کمیت خواهد شد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه برای کاهش معضل آلودگی باید از همه دانشمندان بدون مرزبندی سلیقه‌ای استفاده کرد افزود: مدیریت در سلامت، آب و هوا و خاک و در نهایت ضمانت در سلامت بشری را باید نظیر کشورهای پیشرفته به یک مرجع سپرد و تعدد مراجع سبب سردرگمی و عدم حل مشکل خواهد بود.

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس گفت: امروز شایسته جوانان ایرانی نیست که  علی رغم دارا بودن از استعدادهای برتر و داشتن تحصیلات عالیه با واژگان جانگاه چون بیکاری آشنا شوند.

وی با تاکید بر اینکه کلید اشتغال صنایع تبدیلی در صنعت نفت و گاز و معدن است افزود: تا زمانی که به صنایع تبدیلی در صنعت نفت و گاز توجه نشود و صرفا با صادرات نفت در صنعت نفت ؟ شود به صرات می‌گویم راه حلی در جهت ایجاد اشتغال از کارآمدی پایدار برخوردار نخواهد بود.

خان محمدی با بیان اینکه باید از تمام توان علمی کشور مانند کشورهای پیشرفته دیگر استفاده کرد افزود: بنده شخصا در مراکز علمی بزرگ در شیراز، ۱۰ کشور پیشرفته دنیا شاهد مدیران دارای پرچم علمی خاصه در صنعت نفت توسط دانشمندان ایرانی بودم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس افزود: امیدوارم نظر وزیر نفت مبنی بر استقبال از نظر مراکز پژوهش در صنعت نفت عملی شود تا مشکل و معضل بیکاری از کشور برای سالها رخت ببندد و دشمنان ایران اسلامی مجبور به سعی در اجبار و افزایش صادرات ایران در قالب تحریم گردند.

نماینده مردم خرم آباد و ابهر در مجلس شورای اسلامی از وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی خواست تا نسبت به رفع کمبود بهداشتی و درمانی حوزه انتخابیه اش از جمله تامین آمبولانس ها و تجهیزات اورژانس‌ها، پرداخت مطالبات بیمارستانی و تجهیز مراکز درمانی به سی تی اسکن اقدام کند.

پایان پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 5 =