افزایش ۷۰ درصدی بارش‌ها در سطح ابهر و خرمدره

ابهرآنلاین: رئیس اداره آمار اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت:  بارش‌ها در سطح شهرهای ابهر و خرمدره ۷۰ درصد افزایش یافته است.

احد یاغموری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از بارش ۱۵۰ میلی‌متری در زنجان از آغاز فصل زراعی خبر داد و اظهار داشت: این میزان بارش در مقایسه با آمارهای طولانی مدت ۹۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.بارندگی

وی به رشد ۷۰ درصدی بارش در دو شهر ابهر و خرم‌دره در سال جاری نسبت به آمارهای بلند مدت اشاره و گفت: این دو شهر از آغاز فصل زراعی ۱۵۲ میلی‌متر بارش داشته‌اند.

رئیس اداره آمار اداره کل هواشناسی استان زنجان میزان بارش در خدابنده را از آغاز سال زراعی جاری ۱۵۷ میلی‌متر اعلام و تصریح کرد: میزان این بارش در سطح شهرستان ماهنشان ۱۰۳ میلی‌متر گزارش شده است.

این مسئول به افزایش ۳۱ درصدی بارش‌ها در آب‌بر اشاره و خاطرنشان کرد: از آغاز فصل بارش‌ها در این شهرستان ۹۶ میلی‌متر باران باریده است.

یاغموری از بارش ۱۰۶ میلی‌متر باران طی فصل پاییز در سطح شهرستان گرماب خبر داد و گفت: این میزان بارش در مقایسه به آمارهای بلند مدت ۳۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

رئیس اداره آمار اداره کل هواشناسی استان زنجان میزان افزایش میانگین بارش‌ها در بلند مدت را در سطح استان زنجان ۵۵ درصد اعلام کرد.

این مسئول وضعیت جوی استان زنجان را طی ۲۴ ساعت آینده صاف پیش‌بینی کرد و افزود: وزش باد دیگر پدیده جوی استان طی این مدت خواهد بود.

وی به پیش‌بینی‌های موجود برای ورود یک سامانه جوی به کشور اشاره کرد و گفت: فعالیت این سامانه از اواخر روز دوشنبه در زنجان آغاز می‌شود.

یاغموری با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی از روز دوشنبه در زنجان نسبت به دیگر استان‌ها خفیف خواهد بود، ادامه داد: این سامانه بارش‌هایی را در سطح استان موجب می‌شود.

رئیس اداره آمار اداره کل هواشناسی استان زنجان نوسان دمایی شهر زنجان را طی روز گذشته بین ۱۴ درجه زیر صفر و دو درجه بالای صفر عنوان کرد و افزود: این نوسان دمایی در شهرستان ایجرود بین چهار و ۱۴ درجه زیر صفر بوده است.

این مسئول دمای فعلی شهر زنجان را هفت درجه زیر صفر اعلام و اضافه کرد: این دما در مقایسه با دیروز در همین زمان دو درجه افزایش یافته است.

وی بالاترین دمای ثبت شده در سطح استان زنجان را مربوط به شهرستان آب‌بر دانست و اضافه کرد: دمای این شهر طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۱۰ و دو درجه بالای صفر در نوسان بوده است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 10 =