ابهر کمترین سرانه مصرف گاز در استان را دارد

ابهرآنلاین: مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: شهرستان ابهر با مصرف ۱۱ مترمکعب گاز در روز کمترین مصرف سرانه را در استان زنجان دارد.مدیرعامل شرکت گاز زنجان- سید سعید عسگریان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا سید سعید عسگریان در گفت ‌و گو با خبرنگار موج رسا گفت: تعداد مشترکان گاز در سطح استان زنجان ۲۱۴ هزار و ۲۴ نفر است. این مسئول خاطرنشان کرد: شهرستان خدابنده با مصرف ۱۵ مترمکعب در روز بیشترین سرانه مصرف گاز را در استان زنجان به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر هیچ یک از شهرستان ‌های استان زنجان با کمبود گاز مواجه نیست.

عسگریان با اشاره به اینکه در ۹ ماهه‌ امسال سه نفر بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست داده‌اند، افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۷۰ درصدی را نشان می ‌دهد.

وی با بیان اینکه در سه ماهه‌ آخر سال گاز بیشتری مورد استفاده قرار می‌ گیرد، تصریح کرد: در حال حاضر مهمترین شیوه برای تامین و توزیع عادلانه گاز طبیعی مصرف درست و بهینه و رعایت اصول ایمنی در استفاده از آن است.

وی با بیان اینکه بیشترین درصد گاز گرفتگی ‌ها به وسیله‌ دودکش‌ های وسایل گرمایشی اتفاق می افتد، تصریح کردبه علت عدم استفاده و نصب دودکش ‌های استاندارد، نصب غیر اصولی و غیر استاندارد، نداشتن کلاهکH  در بالای دودکش‌ ها، مسدود بودن مجاری لوله‌های دودکش‌ ها و استفاده از بخاری بدون دودکش در اتاق خواب‌ ها ۷۵ درصد موجب نشت گاز در محیط می ‌شود.

این مسئول بیان کرد: به علت بی رنگی و بی بو بودن گاز منواکسید کربن ممکن است وجود آن در محیط تا زمان ایجاد مسمومیت شدید مورد توجه قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه افزایش تعداد تنفس، کاهش فشار خون، تنگ شدن مردمک‌ چشم‌ ها و سفتی عضلات از دیگر علائم مسمومیت با گاز منواکسید کربن است، تصریح کرد: باید توجه داشت که اگر فردی در اثر ابتلاء به مسمومیت با گاز منواکسید کربن جان خود را از دست ندهد ممکن است دچار نواقص عصبی و روانی پیشرفته نظیر فلج عضوی یا اختلال قوای مغز شود.

انتهای خبر/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − یک =