دانشگاه آزاد ابهر درپی تبدیل شدن به قطب علمی منطقه است

ابهرآنلاین: ییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر گفت: این دانشگاه درپی تبدیل شدن به قطب علمی منطقه در رشته های تحصیلات تکمیلی است.

به گزارش خبرنگارایرنا یدالله رجائی در دیدار با استاندار زنجان افزود: از مجموع ۱۵ هزار دانشجوی مشغول به تحصیل در شهرستان ابهر، هشت هزار دانشجو در دانشگاه های آزاداسلامی واحد ابهر مشغول به تحصیل هستند.

وی خاطر نشان کرد: ۶۵ درصد از مجموع دانشجوهای مشغول به تحصیل در شهرستان ابهر متعلق به دانشگاه آزاداسلامی است این در حالیست که پیش از انقلاب فقط یک مرکز آموزش عالی غیرحضوری در این منطقه وجود داشت.دانشگاه آزاد

رییس دانشگاه آزاد ابهر با اشاره به نقش دانشگاه آزاد در توسعه علمی و اقتصادی کشور ابراز کرد: مهم ترین عامل توسعه اقتصادی کشور مدیریت منابع انسانی است که در این راستا دانشگاه ها به ویژه دانشگاه آزاداسلامی به عنوان یک دانشگاه کارآفرین از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رجایی ادامه داد: دانشگاه می تواند با تربیت نیروی ماهر و مجرب در تامین بازار نیروی کار کمک رسان باشد.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد ابهر افزود: دانشگاه آزاداسلامی با یک میلیون ۳۰۰ هزار دانجشو نقش انکار ناپذیری در تربیت نیروهای متخصص دارد.

رجائی به تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر در سال ۶۸ اشاره و خاطرنشان کرد: این دانشگاه برای نخستین مرتبه در سال ۶۸میزبان ۷۸ دانشجو در رشته ادبیات بود و اکنون با هشت هزار دانشجو در ۱۱۴ رشته تحصیلی مشغول به فعالیت است.

وی با اشاره به عملکرد دانشگاه متبوعش ابراز کرد: واحد ابهربه عنوان یکی ازبرترین مجتمع آموزش عالی منطقه ۲۰ کارنامه مطلوبی دارد و رشد چشمگیری در بخش های مختلف آموزشی، دانشجویی، افزایش رشته ها و گسترش فعالیت های فرهنگی، عمرانی و ارتقای امور پژوهشی در سال های اخیر داشته است.

رجایی با بیان اینکه رویکرد دانشگاه تبدیل شدن دانشگاه به قطب علمی منطقه در رشته های تحصیلات تکمیلی است گفت: ۱۱۴ رشته تحصیلی در واحد ابهر وجود دارد و ۶۰ رشته دیگر به این تعداد افزوده خواهد شد.

استاندار زنجان نیز در ادامه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ابهر می تواند قطب علمی استان شود. جمشید انصاری امکانات و ظرفیت های دانشگاه آزاد ابهر را فراتر از انتظار دانست.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + 2 =