طرح‌های آبخیزداری در ابهر به علت عدم تخصیص اعتبار اجرا نمیشود

ابهرآنلاین: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابهر گفت: از سال گذشته به دلیل نبود تخصیص اعتبارات طرح‌های آبخیزداری در ابهر اجرا نشده است به گفته وی بیشتر تخلفات در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر مربوط به ماده ۵۵ شخم اراضی است.

علیرضا الهیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: سال گذشته، ۹ مورد تخریب و تصرف به مساحت ۲۶۰ هکتار و چهار مورد خلع ید به مساحت ۲۲ هکتار انجام شده و در هشت ماه نخست امسال ۱۴ مورد پرونده تخریب و تصرف به مساحت بیش از ۱۴۳ هکتار  صورت گرفته است. به گفته این مقام مسئول، از ابتدای سال سه مورد اطفا حریق به مساحت ۶۲ هکتار در ابهر روی داده است. شخم زدن

وی درباره برنامه‌های آموزشی و ترویجی این اداره اظهار کرد: برنامه‌های منابع طبیعی در بخش آموزش و ترویج آموزش بهره‌برداران روستایی برای ارتقای دانش منابع طبیعی و آشنایی هر چه بیشتر با معارف عمومی منابع طبیعی، جذب بهره‌برداران روستایی در قالب طرح همیاران طبیعت و نیز برنامه ریزی برای برگزاری مراسم هفته منابع طبیعی بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابهر ادامه داد: تشکیل کلاس‌های آموزشی ترویجی برای بهره‌برداران، آموزش دهیاران و اعضا شورای اسلامی، برنامه ریزی برای بازدید بهره‌برداران از مناطق الگوی خارج از استان، تعامل و همکاری بیشتر با مراکز قضایی و قضات دادگستری، تعامل و همکاری بیشتر با مراکز آموزشی و دانشگاهی نیز جزو برنامه‌های ماست.

وی با اعلام اینکه از ابتدای سال، ۶۷ نفر در این طرح شرکت کرده‌اند، درباره استقبال مرتع‌داران از اجرای طرح بیمه گفت: در سایه تبلیغات و اطلاع رسانی بیشتر به این طرح گرایش دارند و اکنون نزدیک به ۳ هزار هکتار از مراتع شهرستان زیر پوشش این طرح قرار دارند.

این مسئول، کمبود نیرو و وسیله نقلیه را از چالش‌های پیش‌روی این اداره عنوان کرد و نبود تخصیص اعتبارات برای بخش حفاظت را جزو دیگر مشکلات برشمرد.

الهیاری درباره وضعیت اجرای طرح‌های آبخیزداری ابهر افزود: از سال گذشته به دلیل نبود تخصیص اعتبارات متاسفانه طرح‌های آبخیزداری در ابهر اجرا نشده و درخواست‌های مکرر اهالی روستاها و در نظر گرفتن این نکته که اهالی و ساکنان روستاها به اهمیت فعالیت‌های منابع طبیعی و آبخیزداری واقف شده‌اند، اجرای این طرحها ضروری است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 1 =