۶۳ هزار تن گندم در سال جاری در ابهر برداشت شد

ابهرآنلاین: به گفته مدیر جهاد کشاورزی، گندم تولیدی شهرستان ابهر در سال جاری ۶۳ هزار تن بوده است.

علی محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اهمیت محصول گندم اظهار داشت: گندم مهم‌ترین محصول زراعی در کشور محسوب می‌شود.

گندم1

وی جایگاه گندم را در تامین امنیت غذایی بسیار با اهمیت دانست و تاکید کرد: این محصول استراتژیک به لحاظ جایگاه باید در نخستین و مهم‌ترین جایگاه قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی ابهر با اشاره به گندم تولیدی این شهرستان خاطرنشان کرد: کشاورزان ابهری موفق به تولید ۶۳ هزار تن گندم درسال جاری شده‌اند.

محمدی عنوان کرد: در سال جاری با وجود وقوع پدیده خشکسالی و سرمای بهاره گندم تولیدی شهرستان ابهر از کمیت و کیفیت مطلوبی برخودار بوده است.

این مسئول کشاورزی با بیان اینکه امسال گندم تولیدی شهرستان ابهر عاری از آفت زدگی بود، عنوان کرد: همچنین آفت سن نیز در گندم این شهرستان مشاهده نشد.

وی با تاکید بر کیفیت بالای محصول گندم تولیدی شهرستان ابهر گفت: امسال محصول تولیدی این شهرستان به دلیل کیفیت بالای آن با اطمینان خریداری شد.

مدیر  با اشاره به پیش بینی‌های صورت گرفته در مورد گندم تولیدی ابهر در سال جاری عنوان کرد: امسال گندم تولیدی در این شهرستان ۴۳ هزار تن پیش‌بینی شده بود.

محمدی با اشاره به میزان گندم تحویل داده شده به سیلوها در شهرستان ابهر اضافه کرد: درسال جاری از ۶۳ هزار تن گندم تولیدی این شهرستان ۳۲ هزار تن به سیلوها تحویل داده شد.

این مسئول کشاورزی با اشاره به نرخ خرید تضمینی گندم در سال جاری متذکر شد: پیش از اعلام نرخ خرید تضمینی گندم کشاورزان محصول تولیدی خود را به بخش خصوصی تحویل می دادند.

وی اذعان داشت: افزایش نرخ خرید تضمینی گندم با استقبال کشاورزان مواجه شده و بعد از آن کشاورزان ابهری روزانه یک هزار تن محصول گندم به سیلوها و مراکز خرید مجاز تحویل دادند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − 1 =