استان زنجان تنها تولیدکننده کابل فوق فشار قوی در غرب آسیا است

ابهرآنلاین: رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان زنجان گفت: استان زنجان با تولید کابل ۲۳۰ کیلو ولت به عنوان تنها تولید کننده کابل فوق فشار قوی در غرب آسیا به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی معصومی افزود :‌ این نوع کابل ها با جایگزین شدن کابل های شهری توانسته مشکلات زیست محیطی ، پرت انرژی ، خطرات جانبی و زیبایی شهری را رفع کنند این نوع کابل ها با امکان جاگذاری در زمین، قابلیت کنترل را فراهم نموده و مانع از بروز حوادث در دکل ها و کابل های هوایی می شود.سیم و کابل

معصومی با اشاره به تولید کابل ۲۳۰ کیلوولت توسط شرکت سیم و کابل ابهر ادامه داد: تولید این کابل از سال ۸۶ در استان آغاز شده است که جهت راه اندازی خط ولتاژ آن در سال ۸۲ یالغ بر ۱۳٫۵ میلیون دلار سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی افزود: به طور میانگین ماهانه ۱۵۰۰ تن کابل در این واحد تولید می شود که بالغ بر ۱۱۰۰ تن در بخش فشار قوی و مابقی در سایر بخش ها تولید می شود و  اشتغالزایی ایجاد شده در بخش تولید کابل فشار قوی بالغ بر ۱۵۰ نفر در این واحد صنعتی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: ماهانه حدود ۲۵۰ تن از این نوع کابل توسط شرکت سیم و کابل ابهر در استان زنجان تولید می گردد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 16 =