نمایشگاه کتاب در کتابخانه‌های عمومی ابهر برگزاری میشود

ابهرآنلاین: رئیس کتابخانه‌‌های عمومی شهرستان ابهر گفت: به مناسبت هفته ملی کتاب و کتابخوانی نمایشگاه کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر دایر شده است.

عبدالحسین بختیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به برنامه‌های هفته ملی کتاب و کتابخوانی شهرستان ابهر اشاره کرد و اظهار داشت: به این مناسبت برنامه‌های مختلفی در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به مناسبت این هفته کتابخانه عمومی یوسف‌آباد افتتاح می‌شود، تصریح کرد: این کتابخانه در مساحتی برابر ۱۰۰ متر زیربنا به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس کتابخانه‌‌های عمومی شهرستان ابهر با بیان اینکه برای احداث و تجهیز این کتابخانه ۳ میلیون تومان هزینه شده است، افزود: ساختمان این کتابخانه از فضای مازاد روستا انتخاب شده و قبلاً به عنوان حمام دهیاری استفاده می‌شده است.

این مسئول ادامه داد: کتابخانه عمومی یوسف‌آباد با ۳ هزار جلد کتاب برای ارائه خدمات به روستاییان آماده شده است.

بختیاری به برگزاری مسابقات کتابخوانی مختلف به مناسبت هفته کتاب در سطح شهرستان ابهر اشاره کرد و گفت: در طول سال ۲۰ مسابقه مختلف مکتوب و آنلاین در کتابخانه‌های عمومی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چهارمین جشنواره اهدای کتاب اهدای دانایی برگزار می‌شود، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های بلااستفاده خود را جمع‌آوری و به کتابخانه‌های عمومی اهدا کنند.

رئیس کتابخانه‌‌های عمومی شهرستان ابهر ثبت‌نام رایگان علاقه‌مندان به کتابخانه‌های عمومی را از دیگر برنامه‌های هفته ملی کتاب اعلام کرد و بیان داشت: این برنامه از ۲۵ آبان ماه تا دوم آذر ماه جاری برگزار می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: در سال گذشته ۳ هزار و ۶۰۰ جلد کتاب از طریق این طرح در کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر جمع‌آوری شده است.

بختیاری به برگزاری برنامه‌های ویژه کودکان در بخش کودک کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر اشاره کرد و افزود: برنامه قصه‌خوانی و نمایش فیلم با مضمون ایام محرم و سوگواری سرور و سالار شهیدان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین نمایشگاه کتاب منابع جدید کتابخانه‌های عمومی و کتاب‌های مرتبط با قیام امام حسین (ع) از ۲۵ آبان تا دوم آذر ماه جاری در شهرستان ابهر دایر شده است.هفته کتاب

رئیس کتابخانه‌‌های عمومی شهرستان ابهر تجلیل از خادمان کتاب و کتابخوانی را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و اظهار داشت: این مراسم با حضور اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی، کتابداران و مولفین شهرستان ابهر برگزار شد.

این مسئول بازدید دانش‌آموزان و دانشجویان از کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: همچنین به مناسبت هفته کتاب تعدادی از مقالات و نمایه‌های کتابخانه‌های عمومی به صورت نیم‌‌بهاء به فروش می‌رسد.

بختیاری خاطرنشان کرد: امید است برگزاری برنامه‌های هفته ملی کتاب و کتابخوانی برای علاقه‌مندان به این عرصه مفید واقع شود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 3 =