کتاب “روایت طرح و نقش” با تاکید بر معماری مسجد جامع روستای قروه به چاپ رسید

ابهرآنلاین: رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: کتاب “روایت طرح و نقش ” هنرهای اسلامی با تاکید بر تزئینات معماری مسجد جامع قروه در حوزه هنری استان زنجان چاپ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا اسماعیلی افزود: کتاب “روایت طرح و نقش “هنرهای اسلامی با تاکید بر  تزئینات معماری مسجد جامع قروه به کوشش اسداله اجاقلو به چاپ رسیده است.معماری

وی با اشاره به اهداف چاپ کتاب روایت طرح و نقش، تصریح کرد: مسجد جامع روستای قروه یکی از آثار تاریخی با ارزش است که کمتر مورد توجه قرار گرفته لذا این کتاب با هدف پرداختن به آثار تاریخی استان چاپ شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه آثار به جامانده از دوره های مختلف بیانگر جایگاه تزئین در هنر ایرانی اسلامی است افزود: پژوهش های مرتبط با دوره سلجوقی و بویژه هنرهای وابسته به معماری بسیار مورد بی مهری واقع شده و همواره جای خالی آن در میان موضوعات پژوهشی احساس می شود.

وی با اشاره به اینکه روستای قروه از توابع بخش مرکزی شهرستان ابهر در استان زنجان است، افزود: مسجد جامع قروه به رغم ناشناخته ماندن آن یکی از مهمترین بناهای سده های اولیه اسلام است.

اسماعیلی با بیان اینکه بنای این مسجد دارای نقوش تزئینی بسیار متنوع و زیبایی است که با مهارت خاصی کار شده است، اظهار کرد: هنر معماری یکی از شاخصه های مهم تمدن بشری با قدمتی به درازای حیات بشری است.

اسماعیلی گفت : کتاب “روایت طرح و نقش” هنرهای اسلامی با تاکید بر تزئینات معماری مسجد جامع قروه استان زنجان با تیراژ ۱۱۰۰ جلد در انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =